{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.216 visninger | Oprettet:

LED forlygte pære. {{forumTopicSubject}}

Har for sjov kikket lidt på dem her i linket.
Har ikke set den generation før. Så håber der er nogen der ved noget om dem eller har prøvet dem?

Skal man vente lidt endnu med at købe sig fattig i sådan noget stads indtil der er lavet noget endnu bedre?
Eller er det bare noget bras der kun er til Show?


http://www.extremecarparts.dk/elektronik/led-forlygter


Martin.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED forlygte pære.
  • #1   9. dec 2013 nr.2 og 3 (de sølvgrå) er super gode. jeg har set dem da billedet blev taget. jeg ville gerne ha sådan et sæt men de fås ikke i H7.

    det er kraftigere end Xenon


  • #2   9. dec 2013 Venstre = Xenon. Højre = LED

  • #3   9. dec 2013 Spørgsmålet er så om det er lort at køre med? Nu tænker jeg også på at genere modkørende.

    VK forstår ikke lige den med H og V som du skriver?

    I mit tilfælde er det både H4 og H7



  • #4   9. dec 2013 jeg vil mene at du minimum skal ha lygter med DE linser for at genere så lidt så muligt.

    hvis du går ind og ser billedet af den sorte altea. så sidder der Xenon i den venstre lygte og LED i den højre.


  • #5   9. dec 2013 sorry jeg skrev forkert. det fås ikke i H1 som jeg skal bruge

  • #6   9. dec 2013 VK:
    Kraftigere end xenon? den må du længere ud på landet med..
    De giver hvad 1600lm... Halogen er også stort set deromkring..

    Xenon pære er helt oppe omkring de 3000lm.. Altså hvis det er original..
    Og så længde det ikk er alt for kina lort så har et xenon kit stadig et højere output end de der..

    Så det må du da længere ud på landet med..


    MB:
    Du kan skaffe dem til omkring 700kr på ebay..
    ideen er fin og de virker fint nok MEN de er ulovlige og komplekse hvilket gør dem til et dårligt produkt..
    Come on, led pære med fucking aktiv køling.. Det er dømt til at gå død efter den såkaldte garanti periode..
    Det skal være passivt kølet hvis det skal være bare nogenlunde ok..
    Prisen er også for høj synes jeg.. især hvis man køber dem i dk...


  • #7   9. dec 2013 Emre : Du siger noget. Tror sgu også bare jeg holder mig væk.
    Har nemlig DE på min gamle Scriocco. Så tænkte det kunne give lidt der. Men så kan jeg jo lige så godt købe xenon hvis det er lige så ulovligt smiley
    Hvilket jeg ikke vil.


  • #8   9. dec 2013 De lyser sindsygt godt..

    Men som de andre også er inde på, de skal enten i en DE linse eller skrues lidt extra ned, ellers kan de godt blænde..

    Men var det ikk noget at købe dem direkte fra Kina til 1/4 af prisen i stedet for?


  • #9   9. dec 2013 Vi købte dem her og gav 187kr. i fragt.. De super..

    http://m.aliexpress.com/item/1477115197.html


  • #10   9. dec 2013 Den store fordel ved LED er at den ikk skal varme op først.. Hvilket jeg personligt sys er fedt..

  • #11   9. dec 2013 Så de måske bedre at bruge som fjernlyspære?

  • #12   9. dec 2013 MB:
    Altså som jeg skriver ideen er fed.. og de fungere..
    Men bygget på en skodmåde og levetid er ikk prioritert..
    Hvilket gør at prisen er for høj..

    Havde de fx givet 3års garanti var det fint.. men nej..
    Men tjek ebay.. Hvis de koster det samme som et xenon kit du overvejer så kan du vel godt prøve dem.. De burde holde ihvertfald lige så lang tid som mange standard pære nu gør.. smiley


    Nicklas O:
    Ja det er nice med instant on/off med led'er..


  • #13   9. dec 2013 Emre: det der med længere ud på landet med. den må du holde for dig selv...

    jeg så den altea til le mans event i boxen og i forhold til det Xenon der sad i den ene lygte var det kraftigere. er det et tilfredsstillende svar???


  • #14   9. dec 2013 LED teknologien på eftermarkedet er drøn hamrende mangelfuld. LPW (Luminens pr watt) er stadig for lav til det kan gå at bygge i en enkelt pære der ikke overopheder.

    Desuden er lysbilledet dybt håbløst, du kan SLET ikke placere brændpunktet hvor det skal være i en standard lygte under nogen form.

    Hella har lanceret den første bi-LED lygte til eftermontering. Den koster ca 3.000kr, pr lygte, og så er den på 90mm diameter.

    Næsten alle biler med fabriksmonteret LED har også mere end en enkelt LED, eller også er der enorm køling indbygget på/i lygten.

    Teknologien er ikke moden. Men men men. For få år siden var vi imponerede over cree led's, på de få år har teknologien bevæget sig uhyre langt. Tænk på at det var i start 90'erne at den hvide LED kom frem smiley


  • #15   9. dec 2013 #1 - Hvis de pærer er kraftigere end Xenon så er det godt nok noget lort du har haft.... de nightbreaker d2s jeg bruger leverer noget ala 3700lm....

    Det er så sjovt at folk kalder en projektør for en "DE linse".... har aldrig fattet det.. smiley Hvis du skal have noget rigtig Bi-Xenon som bare spiller max så skal du have noget ala det her: http://www.retrofitlab.com/xenon-projectors-1/mini-h1-bi-xenon-projectors-60-1.html

    Projektøren er lavet til Xenon og der er fjernlysfunktion (Bi-Xenon)... 1000000 gange bedre end det lort du kigger på pt. smiley


  • #16   10. dec 2013 VK:
    Nej fordi det kan ikk passe.. smiley Længere er det ikk..
    Så har der været fusk med installation..
    Eller sikkert Halogen.. Måske nogle xenon look halogen bare for at gøre der er en større forskel.. smiley

    RSMtuning .:
    Har du link til den hella lygte? lyder spændende.. smiley
    Men ja de producenter der bruger dem benytter dem til AI lys.. Så det blænder ned i sektore osv.. Mega smart.. Og ja der bruger de hvad 5-20 leder og deler vejen op i sektore.. Det er jo et helt andet system smiley


    Christoffer P:
    Manden må være blind smiley Eller har set en dårlig opstilling og selvfølgelig ikk forholder sig kritisk til det shit.. smiley

    DE linse er jo ikk det samme som en xenon projektor MEN linsen fungere på samme måde om den så er lavet til halogen eller ej smiley
    Dog er formen af parabolen bag ved lidt anderledes med en rigtig xenon lygte.. Hvilket gør den udnytter lyset bedre selvfølgelig smiley


  • #17   10. dec 2013 #16 - ja "DE Linse" er selve linsen på projektøren men folk har en eller anden opfattelse af at det udgør hele projektøren og "så længe man har DE linse får man super output med Xenon"... uden videre at vide hvordan sådan en skal designes. smiley

    Han minder mig om en herinde som fortalte mig at Xenon gav noget med max 1600-2000 lumens... kan dog ikke huske præcis hvem det var.


  • #18   10. dec 2013 Har desuden lige lavet en lille demo/forklaring af hvordan tingene funker... Bær over med min dårlige video performance smiley http://www.youtube.com/watch?v=RpFGfX_qXfk

  • #19   10. dec 2013 Har aldrig hørt om en "ikke klar" linse..
    Sikker på det ikk bare er slid? Kan ikk se en grund til det.. smiley Jo måske hvis det er billigere at lave..
    Derudover så kan selve parabolens kvalitet også have meget at gøre med lysudbyttet.. 3 parts lygter plejer at være dårlige netop fordi linsen og parabolen er bygget billigt.. smiley

    Men fed video.. smiley


  • #20   10. dec 2013 #19 - Kig på f.eks. Passat (også B7) xenonlygter. Ved ikke hvor mange af dem der er i DK (der er tonsvis hernede i Tyskland) og der er linserne "frosted", altså ikke helt klare. smiley

    Ja parabolen har også meget at sige, i den gamle EvoX-projektor som jeg viser i videoen er parabolen ikke så klar hvor at replica-modellerne så er helt "poleret" eller bare mega klar. smiley


  • #21   10. dec 2013 Baah selvfølgelig ser man ikk specielt mange biler i dk med xenon lys ud over taxa'erne smiley haha
    Men okay.. Kan vel også godt forklare hvorfor jeg kender et par stykker som har B6eren og at de brokker sig over den giver dårligt lys.. Sikkert samme linse i halogen udgaven smiley

    Jamen de replica'er starter med at se bedre ud måske, men failer de ikk hurtigt?
    synes fx ofte at det er folk med 3 parts lygter der ofte brokker sig over de har dårligt lys i deres bil.. Så antog bare at det var fordi det var noget kina skrammel og ikk noget som Hella fx smiley


  • #22   10. dec 2013 #21 - Det kan aldrig blive lige så høj striks kvalitet som Hella men jeg har ikke hørt om nogen af dem der skulle være failet. Kender flere fra hidplanet (endda nogen med quadxenon) som har kørt med skidtet i årevis og det spiller bare. Selvfølgelig, hvis du kører med 50W så er der en større chance for at du får et "meltdown". smiley

    B6... Mener du 3C? De har samme projektører som min Plus havde, hvis de får fjernet permaseal'et så kan man fitte en EvoX-R projektør ind som sparker røv smiley


  • #23   10. dec 2013 Hvorfor proppe noget kraftigere i når en god 35w xenon pære klare jobbet fint smiley

    Det er den her bil:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/VW_Passat_B6_front_20070926.jpg

    Kan sku ikk finde rundt i VAG's biler haha.. Ligner sku alle sammen hinanden..

    Men folk gider normalt ikk rode med det.. Ellers kunne det jo være.. smiley


  • #24   10. dec 2013 #23 - Ja 35W er helt fint. Har dog overvejet 50W men man skal også finde en god ballast som kan levere 50W steady, mange af dem man køber på ebay er noget skrammel som ikke kan levere en stabil mængde.

    Troede du mente en passat xenonlygte, jeg ved ikke hvilken en som er brugt i deres halogen-udgave. smiley


  • #25   10. dec 2013 Jamen dem på 50W er det ikk nogle kina modeller?
    Fordi ligesom en billig xenon pære er lort kontra en kvalitetspære, så må en kraftig kina pære vel i princippet ikk være meget bedre eller dårligere end en 35w kvalitetpære??

    Fuuuuuck ville gerne stene alt det her igennem med en masse grundige tester


  • #26   10. dec 2013 #25 - Denso laver 100W ballaster men det blænder alt og alle uanset hvad. smiley Du kan også få gode ting lavet i Kina. Spørgsmålet er om ballasten kan levere 50W steady. smiley

    Osram/Philips pærer er langt bedre end kinapærer hvis begge kører 35W. Har ikke testet på 50W.


  • #27   10. dec 2013 Tænkte nu mest på pærene..

    Jaja selvfølgelig kan de lave gode ting i kina.. Men du ved hvad jeg mener når jeg nævner kina kvalitet..
    et xenon kit med ballaster til ca 600kr på ebay.. 50W og det hele..
    Tror ikk de pære er specielt gode..
    Så udover at finde nogle gode ballaster skal man jo have en god pære at smække i..
    og hvis philips og osram ikk laver dem, så tror jeg ikk rigtig der er noget at finde smiley Så nok ikk besværet vær..

    Så hellere quad xenon med 35w pære.. Fuuuuuuuuuu smiley


  • #28   10. dec 2013 Du kan sagtens køre 50W med Osram/Philips pærer. Deres levetid forkortes så bare med en 30-35% men du får også 1500+ mere lumens ud af det. smiley De eneste pærer jeg ville køre 50W med er OEM.

  • #29   10. dec 2013 Ja okay.. Troede den skulle være bygget til det.. smiley

  • #30   10. dec 2013 Ikke nødvendigvis men hvis du vil være sikker på at have præcis den farve du vil er det bedre at købe en 50W hvor de oplyser farven da en 35W pære vil have en mere hvid/gullig farve, alt efter kelvin. smiley

  • #31   11. dec 2013 #16 Emre:
    http://www.myhellalights.com/index.php/default/auxiliary-lamps/modules/90mm-bi-led-module/

    Nej du tænker på smart-matrix lys. Det som er lige er udkommet i nyere mercedes fx.
    Opel var nogen af de første til at lege med det og have en demonstrationsvideo ude, men det er altså ikke det jeg tænker på.

    Du kan sagtens have et helt ordinært nærlys med mere en 1 LED smiley Prius som har LED nærlys fx har vidst nok 3 eller 4 LED'er pr lampe til nærlys.

    #17 Christoffer P:
    Hvis jeg havde købt et xenonsæt med et max udbytte på 1600-2000 lumens, så ville jeg føle mig taget i røven.
    Jeg har 65w Osram pærer i min h7 nærlys nu, og de er rated til omkring 2000 lumens ved 13,2v smiley
    En E-mærket H7 skal være omkring 1600 +/-10% hvis ikke jeg husker helt forkert.

    #19, 20 og 21:
    Der er også mange producenter der kører med fresnel linser. Det er simpelthen fordi at man så kan producere parabolen bag billigere, og så udjævne små lysudfald i selve linsen. Noget værre skrammel smiley
    retrofitlab.com sælger vidst også noget klar optik til std monterede projektører, så man kan nøjes med at skifte fresnel optikken ud.



    Ang 50w debatten, så er en kinaboks stadig en kinaboks, og jeg vil også sætte spørgsmålstegn ved om den leverer 35w steady hvis man har købt en 35w boks.
    Jeg kører 50w med speedstart i langlyset. De første par dage fortsatte jeg med mine 35w 4300 pærer - jeg har aldrig set så perfekt hvidt og kraftigt lys i mit liv. Men da jeg var bange for at skidtet skulle tage himmelflugten skiftede jeg så til mine 50w pærer.
    Det fungerer stadig fejlfrit, og jeg skal da garantere at de sidste 15w virkelig giver noget længde på lyset.



  • #32   11. dec 2013 Nåeh ja, og #15 Christoffer P:
    De var dælme godt nok pebrede dem der, 189€ for et sæt incl ballaster og pærer.

    Jeg har selv lige ebayet rundt forleden dag, og tyskland viser sig at kan være med på moden. Der kan du få et generisk klonet sæt som alle de andre, til ingen penge. Har bestilt 50w 4300 h1 sæt, og et sæt bi-xenon (Lidt sjovt som du udtaler Bi smiley men ski' nu med det) projektorer med shrouds, og incl fragten har jeg kun betalt knap 500kr smiley


  • #33   11. dec 2013 #32 - Ja det koster en smule, det er også derfor jeg selv overvejer at købe skidtet direkte fra kinøjserne hvor det bliver lavet. Er det en mini h1 projektør du har købt? I såfald ville jeg passe på med 50w. smiley Og ja, Bi-Xenon er bare den måde jeg skriver det på.

  • #34   11. dec 2013 #33 - Det er 2,5" projektører. Jeg tænker nok de skal overleve smiley
    Hvis det bliver helt elendigt ryger der H1 halogen pærer i, i stedet, så beholder jeg projektøren så jeg har dobbelt langlys setup.


  • #35   11. dec 2013 #34 - Bare husk at projektørerne er designet til Xenon... så du får nok ikke det bedste lys med halogen smiley jeg ønsker dig dog held og lykke med projektet.

  • #36   11. dec 2013 Jeg tror bestemt nok at de slet ikke har et problem med halogen. Du har et meget skarpere brændpunkt på en halogen end med en xenonpære (uanset om den er dyrt eller billigt produceret), så jeg er overbevist om at den skal klare sig fremragende med halogen, skulle det komme dertil smiley

  • #37   11. dec 2013 Tjoh men lyskilden er jo stadig "formet" anderledes. Hvis det er du hopper på den vogn så må du endelig smide billeder af det! smiley

  • #38   12. dec 2013 Lyskilden er mere centreret i brændpunktet på halogenen, så det kan uundgåeligt kun blive bedre i en lygte designet til xenon, kontra selv samme halogen pære i en ordinær halogen parabol, grundet tilladt diffust lys i en lygte designet til xenon er meget mindre.

    I en xenonpære er lyskilden stærkest på 2 punkter, nemlig lige omkring elektrodespidserne, og rent faktisk svagest i midten.

    Derfor vil selv den dyreste, og mest perfekt producerede pære med et brændpunkt der er lige i øjet stadig have diffust lys i en parabollygte produceret til halogen, og derfor blænde unødigt, kontra halogenen, hvor tråden er varmest på midten og derfor langt mere fokuseret.

    Skal vi blive ved? smiley Jeg har en rimeligt god idé af, hvad det er jeg taler om smiley


Kommentér på:
LED forlygte pære.

Annonce