Audi-mennesker, hjælp :) Audi-mennesker, hjælp :)
Hejsa folkens
Jeg er blevet tilbudt en A6 avant 2.5TDI150 '98 til RIGTIG billige penge..
Men historien omkring bilen er lidt underlig Kender dem der har fået lavet alt jeg siger
De fik bilen, og glemte at tjekke noget rem/kæde(aner ikke hvad der sidder på sådan en model) som sprang og derved kværnede motoren..
Der kom så ny motor i bilen, og alt fungerede okey et stykke tid, men så kværnede den gearkassen (automatgearkasse), og mekanikeren (som var uden regning til at skifte motor og det hele) fortalte dem, at motor og gearkasse ikke kunne snakke ordentligt sammen og derfor skete det her så..
Nåh.. han blev sat på en opgave og finde en gearkasse til bilen som passede, hvilket han gjorde, men så opstod det problem at motorstyrringen ikke vil samarbejde, dvs meget at det EL der er i bilen ikke fungere, samt gearkassen ikke skifter, medmindre man kører manuel skift..
En masse lort med den stakkels bil, og hvor meget ham mekanikeren har ret aner jeg ikke..
Mit spørgsmål er nu bare, om det kan lade sig gøre, at køre den op til Audi og få tingene til at samarbejde med software opdateringer i bilen, eller om der skal helt ny motor/gearkasse/ECU i bilen, før den kommer til at køre igen ?
Hvis alt skal skiftes vil jeg ikke røre den med en ildtang, men kan audi nu omprogramere den/nulstille den, så alt kan arbejde sammen, så er det jo en fin mulighed for at få sig en fin bil til åndsvagt billige penge
Håber i forstår og kan hjælpe!
Mvh
feb 2008
Følger: 15 Følgere: 12 Svar: 51
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 513
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 633 Annoncer: 2 Emner: 577 Svar: 15.878
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 18 Emner: 354 Svar: 2.047
Men kan forstå på nogle herinde, det godt kan lade sig gøre at få det kodet om så de kan snakke sammen ?
Audi-mennesker, hjælp :)