{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Køb af golf II {{forumTopicSubject}}

hej
Jeg har kig på en golf II 1,3 fra 1989.
Den har været til syn hvor den ikke gik igennem. For at den kan synes igen skal der udbedres en række ting. Jeg får den til 2600 kr, men vil gerne høre jeres mening på hvad der skal til for at udbedre de ting der gjorde den ikke gik igennem syn. listen er:
-kulilteindhold, tomgang, for høj, 0,95 vol.%
- forskel i bremsevirkning, driftsbremse, for stor, 1. aksel, 25 %
- forskel i bremsevirkning, driftsbremse, for stor, 2. aksel, 52 %
- skærm, skarpe kanter, til fare, højre, for
- bremseskive, bremseflade, tæret, 1. aksel
Jeg gætter på at bremseproblemerne foran kan løses med nogle nye skiver og klodser?
2 aksel ved jeg ikke om der skal nye bakker til eller ?
Det værste ligger for mig at se med kulilteindholdet. Men jeg ved at nogle gange kan de løses med nogle høje omdrejninger, noget motorrens og måske nye tændrør, men ellers er jeg lidt på bar bund. Kan katten være færdig?
Kom med jeres forslag til hvad der kan løse problemerne. Bunden på bilen har ingen tærringer btw.
Mvh
David


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af golf II
  • #1   23. jan 2014 Nye skiver og klodser foran, ny forskærm, ny lambda sonde, og så tjekke for kolapsede bremse slanger bagi eller rense/ordne alb ventil hvis den har sådan en fætter.

    Ellers af med tromler og se om bakker er i orden, om de træder på hele anlægsfladen, ellers tilpas samt sikre at de er tørre og en utæt hjulcylinder ikke har smidt bremse væske

    sådan ca smiley


  • #2   23. jan 2014 okay, vil du forslå at give motoren nogle høje omdrejninger på en motorvej eller lign. med noget af det der skidt (hedder det bell ad?) som der renser motoren indeni, for evt på den måde at få værdien ned også ?:)

  • #3   23. jan 2014 Det kan i hvert falde ikke skade motoren

  • #4   23. jan 2014 Sørg for at bilen er godt driftvarm... Og så er det ellers bare om at tá en tur ud på de små veje med en masse ture op igennem gearene og du holder lige 1000 rpm mere end du plejer (fuld gas) og så direkte til syn... Ville selvfølgelig lave bremser og skifte den forskræmt inden.. Men så er den da også kørt igennem syn for under 1000 kr

  • #5   23. jan 2014 okay, jeg synes i hvert fald ikke det virker som det store at lave og da slet ikke på en bil til de penge. Hvis den er igennem syn, ja så er det billigt de næste to år. Manden jeg køber den af siger den ikke bruger olie og vand og motoren er kun oppe på 253k km, men er det sort røg(drikker olie) og hvids røg(drikker vand) jeg kan være opmærksom på her når jeg skal se på den ? og er der ellers andre kendte ting ved dem at se efter?
    Mvh


  • #6   23. jan 2014 Lasse S. Ja det er billigt at syne den for de penge. Skiver og klodser koster ikke alverden og jeg har en forskærm til at ligge uden rust

  • #7   24. jan 2014 Hvis det er KAT den er gal med, så slipper du ikke med 1.000,- for alle stumper, snarere 2-3.000, jeg har muligvis de fleste stumper siddende på en ophugs bil.

  • #8   24. jan 2014 Hvis det er en 1.3i motor med KAT så check evt. lige kablet fra lambdasonden - det hele sidder nemlig lidt presset og kablet kan være skurret igennem et sted.

  • #9   24. jan 2014 Allan: hvis du kommer fra kolding af, så er der desværre lidt for langt at køre derned.
    Thomas R. Hvor kan jeg finde det henne på bilen ? er vandt til at køre diesel


  • #10   24. jan 2014 Men ja det er en tysker så der sidder kat på den

  • #11   24. jan 2014 En brugt kat kan nu godt findes for menneskepenge... Men umiddelbart sådan som du beskriver det tror jeg nu mest af alt på at den bare skal luftes ud

  • #12   24. jan 2014 ja havde også tænkt mig først at prøve at brænde den godt igennem og så se om det bringer det ned det kulilte indhold. Hvis ikke så kan det jo være katten skal skiftes

  • #13   24. jan 2014 Kigger du lige ned midt mellem motor of torpedopladen ved udstødningsrøret, kommer der et 2 leder kabel op og slutter i et stik - det kan evt. Være kablet fra sonden det er galt med, eller selve stikket. smiley

  • #14   24. jan 2014 okay mange tak smiley

Kommentér på:
Køb af golf II

Annonce