HJÆLP TIL BAGTØJ! {{forumTopicSubject}}
Jeg har i den forgående måned renoveret min E46 328's bagtøj. ALT undtagen trækaksler (fejlede ingenting) er skiftet. Fik et nyt differantiale fra Koed.dk der kun havde kørt 5124 km... - Det ser rigtig fint og nyt ud, og med originale BMW klistermærker osv. (ingen tegn på fusk), MEN nu da det hele er samlet, synes jeg det virker som om der er lidt slup i differantialet, overhovedet ikke i samme stil som det gamle, men stadig. Man kan godt fremprovokere det ved at slippe koblingen hurtigt, eller kører på koblingspunktet og trykke koblingen i bund hurtigt - så klonker det, så man kan hører det i kabinen. - også når du sætter den i gear, kommer der et klonk.
Nogen der har forstand på det? Hvordan kører jeres?
- Har hørt man kan spænde spidshjulet længere ind ved at justere på møtrikken, på den flange på kardangen bliver spændt på?
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 52 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Går ud fra at du tjekkede "sluppet" på bagtøjet før du satte det på?
Du kan ikke "bare" spænde krone/spids hjulet op, de skal køre med et bestemt spænd og der vil altid være en lille smule slup i sådan noget.
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Nu det min mekanikker der har ordnet den, men jeg synes ikke det var bestemt slemt da jeg mærkede. Man kan også hører og mærke på huset og den er oppe og hænge, at der er slup i differantialet, når det hele er samlet.
ophæng, mener du så bøsningerne osv.?
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Lyder måske som om at det bagtøj har gået 5124.000 km så
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 480
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Alle bøsninger i broen, svingarme, og ophæng er skiftet.
Men alt ser nyt ud på det, ingen rust, stadig metalblankt uden slibeoverflade, ok ny i malingen osv.
mar 2016
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
HJÆLP TIL BAGTØJ!