{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Mulig turbo fejl, PD 100hk, Kloge vw folk se her. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

har sådanne maskine der driller lidt,

forklaring: lige meget om den er kold eller varm.
ved igang sætning, vil turboen ikke tage ved, slipper man speederen og giver gas igen, kommer den og trækker som den skal efter som den er chippet.

har målt alle vacum slanger igennem, og de er ok.
har sådan en vacum manometer, og når jeg sætter et T mellem vacum slangen til turboen/West. og trækker slangen /manometer med ind i bilen, (så jeg kan holde øje med den ved kørsel)
sætter vcds på sædet, og manometer og køre en tur.
under målblokke, finder jeg tryk og N75 ventil,
og når den så ikke trækker pga., manglende turbo tryk, kan jeg se på manometeret at West stadig har samme vacum, -0,8bar. og ved gas burde den slippe vacumdåsen og lade turbo få lov til at lade.
kigger jeg så på N75 ventilen ligger den på 24% i tomgang, og ved dette stunt går den ned på 19 % så den lukker turboen mere ned,
slipper man speederen og giver gas igen, stiger N75 ventilen, og vacumet falder til turboen så den laver tryk igen,

der sider ny turbo, ny egr, ny N75 ventil,

nogen der har nogen virkelig gode idéer til hvad jeg lige gør her. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig turbo fejl, PD 100hk, Kloge vw folk se her.
  • #1   5. feb 2014 Ingen fejlkoder overhovedet ?

  • #2   5. feb 2014 nu skriver du ny turbo osv. har du just. wastegate armen?

  • #3   5. feb 2014 prøv lige for sjov og pille stikket af til lastmasse måleren da den ikke melder noget på den hvis der er fejl kun hvis den kort sluttet har prøvet en del de kan lave en masse rod min kammerats gjorde det nummer der og da jeg pillede stikket af holdte den op så fik den ny luftmasse måler og har kørt lige siden

  • #4   5. feb 2014 har ikke justeret på armen da jeg ikke har monteret den, smiley

    men af alle dem jeg har monteret har jeg vidst kun justeret på de japanske modeller

    synes luft masse tallene ser fornuftige ud,

    mpd tuning, vil du prøve og forklare hans symptomer. smiley


  • #5   5. feb 2014 den kan provokeres til og melde fejl på for lidt turbo tryk, og det kan jeg os godt se ud fra mine målinger, så bliver jeg ikke mere klog af. smiley

  • #6   6. feb 2014 Du skal ikke lade det snyde af de målinger hans så ud som ny på målingerne men kunne først trække ved over 2000omd og var underlig på gassen pil nu stikket af så laver styreboksen selv paramerere indtil men sætter stikket på og luftmasse måleren tager over igen

  • #7   6. feb 2014 prøver det lige. smiley

  • #8   6. feb 2014 er desværre nok ude i det er noget motorstyring, efter som den er chippet er det ikke sikkert der helt er styr på det.

  • #9   8. feb 2014 Her skal i se,

    den gule er aktuel turbotryk, den grønne er (burde være tryk) den grå er signal til N75,
    det er scoopet over 1 og anden 2 gear´s forsøg,

    det man kan se er den lukker bare mere ned for turboen i stedet for og lade turboen arbejde,

    har nu lavet lidt manuelt arbejde og sat et T stykke mellem, ved vacum slangen over til West/vnt. og med en lang slange ind i kabinen, så jeg selv kan styre turboen,.
    så når jeg giver fuld gas i første gear, hvor den normalt ville kvæle sig selv, kan jeg slippe fingren på slangen inden i kabinen, og motoren trækker med det samme turboen for lov til det,

    MEN HVORFOR ER DET SÅ, at motorstyringen giver N75 ventilen det signal med at køre den forkerte vej? der sider da ikke nogen moment føler på sådanne motor der måler om bilen skal trække noget mere?

    smiley O_o smiley O_o smiley O_o smiley O_o smiley O_o smiley O_o smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Mulig turbo fejl, PD 100hk, Kloge vw folk se her.

Annonce