Mulig turbo fejl, PD 100hk, Kloge vw folk se her. {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
har sådanne maskine der driller lidt,
forklaring: lige meget om den er kold eller varm.
ved igang sætning, vil turboen ikke tage ved, slipper man speederen og giver gas igen, kommer den og trækker som den skal efter som den er chippet.
har målt alle vacum slanger igennem, og de er ok.
har sådan en vacum manometer, og når jeg sætter et T mellem vacum slangen til turboen/West. og trækker slangen /manometer med ind i bilen, (så jeg kan holde øje med den ved kørsel)
sætter vcds på sædet, og manometer og køre en tur.
under målblokke, finder jeg tryk og N75 ventil,
og når den så ikke trækker pga., manglende turbo tryk, kan jeg se på manometeret at West stadig har samme vacum, -0,8bar. og ved gas burde den slippe vacumdåsen og lade turbo få lov til at lade.
kigger jeg så på N75 ventilen ligger den på 24% i tomgang, og ved dette stunt går den ned på 19 % så den lukker turboen mere ned,
slipper man speederen og giver gas igen, stiger N75 ventilen, og vacumet falder til turboen så den laver tryk igen,
der sider ny turbo, ny egr, ny N75 ventil,
nogen der har nogen virkelig gode idéer til hvad jeg lige gør her. ?
feb 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 277
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 300
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 67
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
men af alle dem jeg har monteret har jeg vidst kun justeret på de japanske modeller
synes luft masse tallene ser fornuftige ud,
mpd tuning, vil du prøve og forklare hans symptomer.
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 67
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
den gule er aktuel turbotryk, den grønne er (burde være tryk) den grå er signal til N75,
det er scoopet over 1 og anden 2 gear´s forsøg,
det man kan se er den lukker bare mere ned for turboen i stedet for og lade turboen arbejde,
har nu lavet lidt manuelt arbejde og sat et T stykke mellem, ved vacum slangen over til West/vnt. og med en lang slange ind i kabinen, så jeg selv kan styre turboen,.
så når jeg giver fuld gas i første gear, hvor den normalt ville kvæle sig selv, kan jeg slippe fingren på slangen inden i kabinen, og motoren trækker med det samme turboen for lov til det,
MEN HVORFOR ER DET SÅ, at motorstyringen giver N75 ventilen det signal med at køre den forkerte vej? der sider da ikke nogen moment føler på sådanne motor der måler om bilen skal trække noget mere?
O_o O_o O_o O_o O_o O_o
Mulig turbo fejl, PD 100hk, Kloge vw folk se her.