{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Komprssor ombygning til 306, HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Har en peugeot 306 1,6 xs fra 95.
motor: TU5 JP INJECTION 90 HP

Hvis jeg køber dette kit, hvor meget skal jeg mere købe, før at jeg kan montere det komplet???

vi snakke om dette kit:
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=94070

Root sc12 kompressor (magnet kobling) Kørt små 10 tusind km.
Intercooler (original)
MF2 system + 4 dysser
Beslag til kompressor/servopumpe (originalt)
Servopumpe (originalt)
Krumtapshjul (originalt)
Medløberhjul (originalt)
Remstrammer beslag + hjul (originalt)
Gasspjældsregulator (originalt)
Dyssebro og trykregulator (originalt)
Indsugningsmanifold (originalt)
Samt diverse vandrør + skruer og møtrikker som alt sammen kommer fra kittets montering.

Beslag er originale til en age/agze motor (toyota), Kan tilpasses til andre biler.

PÅ forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komprssor ombygning til 306, HJÆLP
  • #1   28. apr 2006 for at gøre det nemt for dig. hvis det ikke er bolt on på din motor så pas på med den pris. meget af det der er i den annonce kan ikke briuges på din motor. og vil derfor være spild af surt tjente penge.
    de ting du skal bruge er.

    kompressor. og en MF2. eller bedre endnu. du kontakter turbomotor.dk og tager en snak med rene om Megasquirt eller hans model MF2.

    så skal du ha levet et beslag til din motor. og have en intercooler da en roots kompressor laver meget varme. og varme vil tage heste og ødelægge din motor.

    ang IC så kan du finde en ved din lokale hugger hvis du er heldig. fra en turbodiesel bil.

    så skal der laves rørføring til tryk og suge rør. jeg vil nok anbefale at du suger gennem dit std luftfilterkasse med et panelfilter i, for en roots komp larmer en del. og larm = politiet vil stoppe dig og sende dig til syn = ikke sjovt.

    så skal du nok have en oliekøler. flere hk = mere varme =død motor. kan igen findes ved en hugger eller så kan det være at pug har det på nogle af deres modeller.

    du skal have flere dysser evt større( kommer an på om du ændre motorstyring eller MF2) dysserne kan vi snakke om. det er ikke det værste.

    så skal du evt have en prograssiv benzntryksregulator. den hæver benz trykket sammen med ladetrykket stiger. turbodk.dk

    og så i den sidste ende som du skal starte med at finde ud af.. kan din motor klare trykladning. og hvad er max grænserne for hk på din motor model. og kan kompressoeren være i dit motorrum. det kunne jo være nemmere at montere turbo. hvor du skal bruge alle de samme ting + en uds manifold og den rigtige downpipe. (forrør) så vælg selv.

    men der skal lidt timer til for at lave beslag og tilpasse det hele. så regn ikke med en regning under 10k..


  • #2   28. apr 2006 takker meget for jeres fine besvarelser, fedt der er nogen der vil tage sig lidt tid til den smiley

    Lyder som et stører projekt.

    ville det være smartere at smide en 306 gti motor i istedet??


  • #3   28. apr 2006 okay, hmm, er sku lidt svær syntes jeg, turbo / kompressor ??
    ved sku ikke rigtig.
    hvor mange heste burde dettte kit kunne yde på min motor??


  • #4   28. apr 2006 Jeg vil gi Møffe ret! Du kan ikke bruge ret mange af de stumper. Jeg havde valgt en turbo løsning, men det er jo hva man er til! Det er forholdsvis nemt at skyde en turbo på sådan en pug! Men er der ikke nogle kompressor kits til en 306? Har set flere med kompressor!?

  • #5   28. apr 2006 Hey Jacob drengen.. Kører det :D... Skal du nu have sådan noget wild shit i din car

  • #6   28. apr 2006 Henrik c --> hvor har du set det, kunne være cool hvis du ville smide et link.?

    Lars N (fra lem) --> ja der skulle jo gerne lidt mere liv i dyret smiley


  • #7   3. sep 2012 Har rustfri udsmanifold til t25 turbo til og ligge

Kommentér på:
Komprssor ombygning til 306, HJÆLP

Annonce