Dobbelt pladet svinghjul! {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal have fundet ud af hvilket svinghjul der sidder i min Seat Cordoba 1.9 TDI 100 hk. fra. 08/2007. Motorkode: AXR
Jeg er interreseret i at vide om det er en enkeltpladet eller dobbeltpladet(Dual Mass) svinghjul der sidder i min bil, da bilen "rusker" ved opstart og jeg selv beskylder svinghjulet for at være deffekt, da jeg mener at der sidder et dobbelt pladet svinghjul i bilen. Der ruskes ikke yderligere når først starten er overstået, og der er ikke en "rasle/Klunk" lyd ved stop af motoren.
Angående kobling glider den ikke, og og jeg kan godt starte i 3 gear uden overdreven rusk eller andre problemer.
Når jeg slår bilen op på registreringsnummeret( YV 30 987) ved FTZ, Refako, Thansen og diverse autoreservedels forhandlere kan jeg ikke finde noget der.
På Ebay er der utallige dobbelt pladet svinghjul når jeg søger på motorkoden, og et par meget få enkeltpladet svinghjul.
Er der nogle som har nogle fif, til at finde ud af om der er enkelt eller dobbeltpladet svinghjul?
Jeg ringer selv til Seat imorgen og virker interreseret i et svinghjul, og håber på de kan svare mig på hvilket det er.
Er det eventuelt muligt at se forskel på svinghjulene hvis man afmonterer starteren?
Jeg har vedhæftet et billede af mine koder i bagagerummet hvis nogle skulle kunne finde en eventuel gearkasse-kode og kunne sige det derud fra.
Mvh.
sep 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 386
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Emner: 36 Svar: 155
Muligvis, men jeg er stadig interreseret i at vide om det er dobbelt eller enkeltpladet svinghjul, da Automester Servicesikring dækker svinghjulet, så kan den ligeså godt blive skiftet gratis via dem.
Men sidder der kun enklet i, dækker de ikke, da de stort set aldrig går til. Derfor skal jeg vide inden der bliver skildt af, om det er dobbelt eller enkelt, da jeg selv er mekaniker og skifter selv koblingen hvis det er enkelt, men er det dobbelt kører jeg sagen over automester sikringen.
maj 2007
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 4 Svar: 74
Og jeg vil sige at der er dobbelt masse i din.
Har sjældent oplevet en nyere sVAG TDI med fast svinghjul.
Dog har jeg skiftet nogen fra dobbelt til fast uden problemer og "rusken" ved opstart.
Men hvis du er i yderligere tvivl, så ring til din lokale Seat service partner eller forhandler, de burde kunne oplyse dig om der er dobbelt masse i eller ej.
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 14 Svar: 230
aug 2015
Følger: 1 Svar: 1
Dobbelt pladet svinghjul!