{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.460 visninger | Oprettet:

HJÆLP - Peugeot 306 1,4 SL - Tomgangs problemer! {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge mennesker på BG

Jeg står med et problem på min Peugeot 306 1,4 SL
Da jeg købte den stod den fint i tomgang dog nogen gange steg den fra 1000 omdr. Til 1500 og andre gange stod den og vaklede mellem 1000-1250 omdr.

Fik en tester på som havde lagret fejl på stepmotoren (Tomgangs motoren) og på lambdasonden, fik den nulstillet og fejlen på lambdasonden forsvandt men den på stepmotoren blev der.

Købte så en ny stepmotor, og derefter går kan den ikke stå i tomgang uden at gå ud ved helt kold motor, efter bare 1 min. Står den på 500 omdr. Når jeg så har kørt bilen varm står den fint på skiftevis 750 eller 1000 og engang imellem tager den lige hurtigt gas og stiger til 1250-1500 omdr. Hvorefter den falder igen.

Når jeg eksempelvis køre hen i et kryds og træder koblingen, falder den kort til de 500 omdr. Inden den igen stiger til 750-1000 omdrejninger

Ved montering bliver ECU nulstillet ved at tage batteriet af i 10 min. sætter derefter tænding på i 20 sek, tænding af og så starter jeg og kører en tur med blandet kørsel stille op til 3000 omdr. i alle gear derefter ud på motorvejen hvor jeg køre den godt op i omdr. i alle gear.

Er der nogen der har en idé om hvad mit problem med denne bil kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - Peugeot 306 1,4 SL - Tomgangs problemer!
  • #1   19. feb 2014 Prøv at nulstille den igen, batteri fra i 20 minutter. Tænding Til og fra, 30 sekunder ad gangen, og gentag det 3 gange.

• #2   19. feb 2014 Fik du renset ved luftvejen til tomgangs regulatoren? Er der snavs ved gasspjældet? Lukker det for meget?

Edit: Fik måske forvekslet denne med en anden med samme problem.

• #3   19. feb 2014 Jeg har sprøftet rensevæske ind i luftvejen ig renses med et viskestykke sat på en skruetrækker? har ikke set om der er snavs ved gasspjældet men har brugt motorrens i benzinen?

hvordan ser jeg om det lukker for meget?

• #4   19. feb 2014 Og den gamle tomgangsregulator som testeren siger er deffekt kører bilen bedre med, dig svinger den lidt i omdr. af og til..

Den nye jeg har købt er meget stram og regulere med når man står med den i hånden og den gamle glider frem og tilbage som var det smør..

Har det evt. noget og sige?

• #5   19. feb 2014 Man skal ikke hive i den når den er ude. Det holder den ikke til.

Der sidder en step motor i den, og et slags snekkegear i den. Den skal være stram.

Det er ikke sikkert det er nok bare at sprøjte rens ind, min var godt fyldt med snavs, og skulle renses mekanisk.

• #6   19. feb 2014 Nu har jeg haft det hele pillet af og renset godt igennem og virker stadig ikke.. er du sikker på den vil gå i stykker hvis jeg skubber den nye frem og tilvage? Har læst på nettet at der ikke sker noget ved det.. men er ikke sikker?

Oh hvad kan jeg forsøge mig med nu så? smiley

• #7   19. feb 2014 Efter at have kørt en tur køre den som den skal.. tak for hjælpen smiley

• #8   20. feb 2014 Min regulator var dårlig, og hang fast i yderpunkterne en gang i mellem. Så enten var tomgangen meget høj eller meget lav=gik ud.

Jeg hev også i den og skubbede den sammen igen, men den holdt den ikke til. Stemplet faldt ud af den, og den var helt færdig. Så måtte købe en ny.

Efter jeg fik gasspjæld på fra en gti, skulle jeg justere spjældet, da det lukkede for meget i. Og tomgangen skulle igen nulstilles.

Der kan også være andet galt som generer din tomgang. Falsk luft ved indsugningsmanifold, dårlige tændkabler/spole. En sensor på motoren der er defekt. Jeg havde problemer med MAP sensoren på min. Motoren gik ud uden varsel. Efter 5 min eller efter 200km, kold eller varm ingen forskel.

Kommentér på:
HJÆLP - Peugeot 306 1,4 SL - Tomgangs problemer!

Annonce