{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Volkswagen LT 31 Gearvalg {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt en Volkswagen LT 31. Den har fået ny motor og ny gearkasse. Den var oprindeligt født med 4 gear, men der er blevet lagt 5 gear i. Gearstangen fungerer sådan at: den hedder:
R 2 4
1 3 5
Og man skal trykke ned på toppen af gearstangen for at komme i hhv. R,1 & 2 gear. Det vil sige at man kan gå direkte fra første til bakgear. Dette godtog synsmanden selvfølgelig ikke....

Nu er det sådan at jeg ligger inde med den gamle gearstang, hvorpå jeg fik at vide at der sad en split, og det var netop denne split man kunne sætte over på den nye gearstang.

Er der nogle der ved om det kan lade sig gøre eller evt. kender et andet trick?

På synsrapporten står der følgende: Forkert gearvalg, gearfunktion, gearstopper mellem første og bakgear.

Håber i kan hjælpe mig, da jeg skal til omsyn med den d. 10 marts!

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volkswagen LT 31 Gearvalg
  • #1   27. feb 2014 Nede under gummibælgen på gearstangen, sidder der en plastikklods på selve stangen. Den har garanteret drejet sig rundt så det hele er forkert. Når man trykker ned, går den under en klods som sidder på karrosseriet - forudsat det sidder rigtigt.

Forskellen på de to gearkasser er kun 1. gear som er lavere på 5 trins end med 4 trin. De biler som så er lavet med 5 gear, har et højere gearet bagtøj.

Men anyways - det er den klods der sidder forkert. Og det er den samme klods på begge stænger - de er ens...

Hvor i landet er du fra? Jeg har skruet meget i de LT'ere før i tiden... smiley

• #2   27. feb 2014 Perfekt, jeg håber det er det, Jeg er fra Virum lige uden for københavn!
    Er du fra egnen?

Hilsen smiley

• #3   27. feb 2014 Roskilde. smiley

• #4   27. feb 2014 Mærkeligt han siger noget til det, for man bruger ikke 1. gear i sådan en. Det er jo kun et slæbegear.

• #5   27. feb 2014 Ja, men der skal være en lås til bakgearet så man ikke kan komme ud i det ved en fejl.

• #6   28. feb 2014 Ja, som Sajmon siger, det må ikke være muligt at gå direkte fra første til bakgear, også selvom at man aldrig bruger første.

Men problemet er at den klods som du snakker om Sajmon, den er der ikke, det eneste der er er den normale kasse, men jeg tror at jeg kan løse problemet ved simpelthen bare at skifte gearstangen ud til den gamle som har en split og en fjeder på sig, hvis dette ikke virker, så vender jeg lige tilbage! smiley

Kommentér på:
Volkswagen LT 31 Gearvalg

Annonce