{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Massiv til ventileret bremser foran {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Da jeg alligevel snart står for og skal skifte bremser foran da skiver er købt for billigt (Schmiedmann) og derfor er skæve, og jeg har tanken om at opgradere hele bremsesystemet med et fra en større model.

Planen er at begge ender skal skiftes, således der kommer ventilerede skiver foran og massive bagi (Dette kunne 316 godt fåes med, så det kan snildt godkendes)

Men det er en dyr ombygning (Over 6000kr i dele, ud fra priser ved Koed/Schmiedmann på brugte dele.
Derfor ville jeg tage forenden i første omgang, da det kun er kalibere, bremseåg, skiver og klodser der skal til.

Men kan jeg godt bare sætte de ventilerede på foran, og køre noget endnu med tromlerne bagi? Eller vil der blive for stor forskel i bremsekraft på for/bagaksel?

Hjælp og generelle gode råd er meget velkomne,

Mvh. Mike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Massiv til ventileret bremser foran
  • #1   5. mar 2014 hvis det er samme diameter på skiver og stempler i kaliberne bremser den jo ikke bedre af at få ventilerede på..

    Men kan godt forstå at du vil det, hvis du kører friskt smiley


  • #2   5. mar 2014 Der vil nok være en lille forskel, men det kommer helt an på stempeldiameteren på den nye kaliber i forhold til den gamle.

    Jeg tror dog ikke det er en forskel man vil ligge mærke til.
    Det havde været knapt så godt hvis den overbremsede på bagakslen, så kan det godt blive farligt ved en undvigemanøvre eller lignende.


  • #3   5. mar 2014 Det hænder da jeg kører frisk, og som det er nu giver bremserne ikke ligefrem en selvtillid.

    Havde tænkt mig at sætte Zimmermann skiver og EBC Green stuff klodser på, både for og bag når det er. Skulle det ikke være ok? Ved ikke helt om jeg vil have Zimmermann eller Brembo skiver, koster ca. det samme for dem jeg vil have smiley


  • #5   5. mar 2014 Jeg havde taget Brembo skiverne. Trods alt verdens største producent af bremsekomponenter... smiley

  • #6   5. mar 2014 Kasper:

    Det er det for mig. Og jeg har stadig til gode at finde en E36'er der er i lige så god stand som den her, uden den har været renoveret flere gange smiley Derfor vil jeg gerne, og så er det min første bil.. Den får ikke lov og slippe.

    Og fordi jeg vil af med de tromler i bag, giver vist lidt sig selv.. Det er noget djævelen har skabt, forbandede lort smiley

    Men lyder til det bliver brembo skiverne jeg tager, sammen med nogen EBC klodser smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #7   5. mar 2014 Husk at skifte kaliberne også, mener ikke at dem som bruges til masive kan bruges med ventilerede.. Venti er jo næsten dobbelt så tykke som de massive..

  • #8   5. mar 2014 Kaliber og bremseåg skal skiftes for at ventilerede kan komme på smiley

  • #9   5. mar 2014 Tromler er da absolut ikke noget djævlen har skabt. Det er skivebremser bagpå tilgengæld. Tromler er ufatteligt nemme at vedligeholde, kalibre bagpå bliver tilgengæld ofte brugt for lidt og kommer til at hænge, og er de med indbygget håndbremse kan det være noget forfærdeligt lort. Og jeg tvivler meget på at du vil kunne mærke en forskel i bremseevnen ved skift til skiver bagpå

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #10   5. mar 2014 Giver lige Anders ret her!

  • #11   5. mar 2014 Synes bare de tromler er noget værre hø og justere ordentligt ind. Har i lidt tid kørt med, at når bremserne var HELT kolde, og man bremsede ved lav fart, kunne det venstre baghjul lige hurtigt blokere. Min far var så ved og justere på det, og nu bremsede bilen MEGET bedre.. Men, efter et par uger, er det nu HØJRE baghjul der gør samme nummer.

    Og mine forældre har aldrig haft problemer med skiver i bag. Og på de sidste par biler har håndbremsen været en lille tromlebremse inden i skiven, så ikke noget med kaliberen at gøre


  • #12   5. mar 2014 Det er et spørgsmål om at vide hvad man gør så, det er jo kun håndbremsedelen der kan justeres på, og det er for så vidt ens, om det er inde midt i en skive eller i selve tromlen.

  • #13   9. mar 2014 Du skriver at dine bremser ikke giver dig selvtillid

    Det skal du heller ikke have endnu - Det er du slet ikke gammel nok til at få i en bil endnu smiley

    Jeg syntes du skal nøjes med bare at skifte dine bremser foran, og lade dine tromler i bag sidde. Du vil ikke opnå en meget større glæde ved at skifte.


  • #14   9. mar 2014 Det er mere fordi at det ikke er betryggende den måde den bremser på. Især ikke når jeg engang imellem låner min mors Swift (den kan satme bremse!) Eller deres 530d. Der føler man at bremserne faktisk virker, det gør man ikke i min

Kommentér på:
Massiv til ventileret bremser foran

Annonce