{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.566 visninger | Oprettet:

Generator opgradering hvor slemt??? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Går og overvejer stærkt at komme mit strømproblem til livs ved at starte med at opgradere min generator på 80a da jeg nok får løst problemet bedst på den måde i første omgang (men nok om det)

Det jeg er i tvivl om er hvor meget det vil påvirke benz økonomi og power når jeg nu går fra en 80a til en 120a eller en 150a..

Det er sku ikk fordi min bil har power nok til jeg kan undvære en skid.. Små 95hk er maks nok til den flytter sig en smule haha..

Men nogle der har erfaring med sådan noget her? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generator opgradering hvor slemt???
  • #1   12. mar 2014 Den vil slf bruge mere energi til at trække en størrere generator rundt.

Jeg ville nok ikke ''starte'' med generatoren. nu ved jeg ikke lige hvad dit strøm problem er?.

Men hvis du evt forklarede det, kunne det være der var en anden og bedre løsning?

• #2   12. mar 2014 Det er den bedste løsning..
    Alle stelkabler er opgraderet til 50mm2 (motor/generator batteri og anlæg)
    Når jeg skruer op kan jeg få spændingen til at falde til under 10v..

er ude i at jeg enten skal have ekstra batteri eller større generator og ved at hvis generatoren er for lille så er det ikk så fedt at have et stort lager da man får opladningsproblemer.. smiley

Men nu er det jo ikk det det handler om smiley Har et andet emne omkring det..

Har bare besluttet mig for at starte med generator da det er mest optimalt, og ja selvfølgelig vil det tage mere fra bilen at smide en større på.. Men snakker vi om 0.5hk mere tab eller 10hk? smiley det er lidt det jeg er ude i.. smiley

• #3   12. mar 2014 Det er ikke sikkert det vil hjælpe da den jo ikke kan lade så hurtig sin forstærker trækker strømmen jeg havde samme problem med min seat jeg smed en 140 a generator i stedet for den 70 der sad på. Og det hjalp ikke noget med smed derimod et ekstra batteri i og så var det løst. Fordi generatoren er størrere kan den lade flere ting på en gang men ikke lade over de 14,5 volt den lader med den lille generator , smiley

• #4   12. mar 2014 Løber dit batteri tør for strøm, når du spiller i lang tid?
    Eller er det bare når bassen pumper?

Hvor måler du din spænding henne?

Hvilket batteri har du?

Og som capu skriver så vil det ikek hjælpe med større generator, hvis bilen ellers kan holde strøm.
    Laderelæet kan simpelhen ikke nå og regulere så hurtigt.

Og om du har en 100 a generator eller 1000 a så den ret ligeglad med hvor stor batteriet er, du sådan set ikke få for stor en generator, som vil lade for meget, da generatoren automatisk skruer ned for strømmen som batteriet bliver ladet op.

• #5   12. mar 2014 Altså har ikk forsøgt at holde anlægget kørende når motoren er slukket, men ved at selv med lav lyd går der ingen tid før bilen går i eco mode hvilket er et tegn på kraftig afladning..

Har et 63a varta silver batteri mener jeg.. Ret lille men har desværre ikk plads til større i motorrummet.. Det er 6 måneder gammelt og i fin stand smiley

Måler spænding ved batteri, ved anlæg og cigaret stikket på samme tid.. Har oplevet et par gange bilen giver fejl når spændingen falder så det er ikke fordi jeg har dårlige stelforbindelser eller noget.. Alt er på sit maks..

Det sker når bassen slår selvfølgelig.. Men får jeg den forstærker til at spille konstant sker det stadig dog ved en meget lavere volume.. (altså ved peak falder spændingen ved en højere volume end ved konstant hvilket giver fint mening) smiley

Nej ved godt at generatoren kun giver det der skal bruges men det jeg tænkte på var at når batteriet bliver afladet kraftigt vil generatoren starte med at lade det mere hvilket giver et større støtte.. Fordi smider jeg nu et 100a batteri i bagagerummet så vil min generator være alt for lille til at kunne lade alt det, hvilket gør at det stadig kan faile..

Går bare efter den mest optimale løsning til at starte med og virkede til at generator gav mest mening.. Men virker ikk sådan nu alligevel?
    FML ved ikk hvad jeg skal fortage mig.. Burde låne et batteri og se om det gør en forskel når jeg sætter den til..

• #6   12. mar 2014 Smid et ekstra batteri bag i bilen og smid et skille relæ i mellem smiley

• #7   12. mar 2014 Batteri skulle jo i teorien ikk give andet end at den holder længere med for lidt power... det var derfor jeg tænkte på generator.. især fordi det gør en stor forskel på faldet alt efter om jeg holder i tomgang eller 3000 rpm smiley

• #9   12. mar 2014 Der er jo os en grund til dem fra dB drag har mange batterier og ikke Mont 10 generatorer smiley

• #10   12. mar 2014 Motorenber slukket til db drag ikk??

• #11   14. mar 2014 Jo smiley

• #12   14. mar 2014 Nok derfor de ikk roder med generator så smiley

• #13   15. mar 2014 Men der er ikk nogle der ved noget om hvor meget en større generator påvirker bilen? Altså hvor stort et tab af power jeg bør regne med smiley

• #14   15. mar 2014 Der skal nok bruges en 2-3 hk til at drive din nuværende generator. Med en dobbelt så stor generator skal du nok regne med en 5-6 hk. Vel og mærke ved fuld belastning. I teorien 150A * 14V = 2100 watt.

Hvad anlæg har du i bilen?

• #15   15. mar 2014 Okay lyder ikk som det vilde tab igen.. + så længe den ikk bliver belastet burde den i teorien ikk bruge mere smiley

• #16   15. mar 2014 Jamen hvis ikke den bliver belastet, så gir det jo ingen mening at opgradere.

• #17   15. mar 2014 Bruger den jo ikk hele tiden.. smiley har ikk noget imod at bruge ektra benz når jeg skal bruge strøm, men gider ikk permenent at miste power smiley

Kommentér på:
Generator opgradering hvor slemt???

Annonce