ABS sikring Carina E {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har en 1997 Carina E 1.6 som er blevet dumpet på syn pga at ABS bremserne ikke dur og at ABS lampen i instrumenteringen ikke dur. dvs den lyser ikke når man sætter tænding på bilen.
Så første opgave er at få lampen til at virke da jeg skal bruge den til at teste hvad i ABS systemet det er der ikke virker.
Men mangler de sider i min manual der fortæller hvilken sikring det er. Jeg har prøvet følgende. Tjekket hovedsikringen (50A) til ABS systemet, den virker fint. prøvet og sætte polerne til batteriet sammen for at nulstille motorstyrringen. haft instrumentet ude og tjekke pæreren, den virker også fint.
Nogle der har en oversigt over sikringerne eller andre gode råd?
dec 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 11
F1 15A
F5 10A
F10 15A
F14 15A
F42 (Den du har kontrolleret)
Har du haft problemer med at ABS lampen har lyst sådan sporadisk, før du kørte den til syn?
For det kan også være et stik til føleren/en ABS sensor, på en af kredsene, som er gået.
Eller så er det ABS tandkransen, på én af forakslerne, som er knækket
Håber det kan bruges!
aug 2005
Følger: 64 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 114
Nu har jeg tjekket alle sikringerne. de 3 inde under instrumentbrættet og den store 50A sikring i motorrummet. jeg har tjekket pæren i instrumentbrættet den virker også.
Nogle gode forslag?
dec 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 11
Det eneste jeg har at hente fra manualen, er at ABS lampen, fra instrumentet self går ned til ABS ECU og får signal derfra? Så det kan være at det er dén som er gået, hvis der ikke er nogen registering på ABS'en overhovedet?
Er bare et bud
ABS sikring Carina E