{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

E36 cabriolet rudeproblem {{forumTopicSubject}}

Go eftermiddag. Tillader mig lige at oprette dette emne igen, eftersom jeg ikke kom meget nærmere mit problem sidst jeg gjorde det smiley

Er den glade ejer af en BMW E36 cabriolet fra 99, og som de fleste nok ved med kendskab til cabrioleten og coupeen, så kører vinduet automatisk 2-3 cm ned ved åbning af døren.
Mit problem går så på at ruden ikke køre langt nok ned. Det fungere som det skal, det er bare ikke nok ruden går ned, så ruden går lige akkurat på gummilisten i kalecshen når denne er oppe. De er ikke et problem af støøre betydning, men bare PISSE irritrende!!
Har før hørt om alle de problemer mht til microswitchen som aktiverer når man tager i dørhåndtaget. Men efter mine "beregninger" burde det ikke have noget med den at gøre, da den jo kun giver signal om at ruden skal køre ned, hvilket som før skrevet jo fungere fint. Så tænker lidt om det evt kan være rudehejset som er slidt?
Evt nogle med kendskab til dette? Ville være en stor hjælp, så jeg kunne få løst det problem.

På forhånd tak
Mathias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E36 cabriolet rudeproblem
  • #1   19. mar 2014 Måske skal der bare en justering til?

• #2   19. mar 2014 Har også selv tænkt tanken. Har bare forhørt mig at det ikke er muligt at justere sig ud af det smiley men om det så er rudehejs, eller rudemotoren den er gal med er så lige det smiley

• #3   19. mar 2014 Jeg kan se at du tidligere også er blevet foreslået at smøre skinnerne og evt. skifte gliderne på ruden.
    Har du prøvet det?

• #4   19. mar 2014 Nej det har jeg ikke endnu. Jeg har ikke fået bilen ud af vinterhi smiley men ja, skal nok ha dørsiderne af og lige få tjekket op på det. Tænkte nemlig bare på om der evt var andre der havde oplevet samme problem, og sluppet af med det ved at skifte fx rudehejs smiley

• #6   19. mar 2014 Forstår bare ikk det skulle være microswitchen, for den skal jo bare sende en impuls om at åbne og lukke, hvilket jo fungere fint. Ruden køre som skrevet bare ikk langt nok ned, og kan selv skubbe den det sidste stykke smiley Men hvis du har haft samme problem er det vel en mulighed smiley

• #8   19. mar 2014 Hvor sad din microswitch?

• #10   19. mar 2014 Ja, det er der godt nok flere der påpeger. Men har haft min adskilt. Og kunne ikke finde den. Det eneste jeg fandt frem til var at den kontakt der påvirker ruden til at køre op og ned, sidder i den "dørsnap" som sidder monteret på karosseriet i dørfalsen, der hvor dørlåsen lukker sig fast i smiley der i sidder der en kontakt, og trykker man på den mens ruden er nede, så køre ruden op, og slipper man den igen kører ruden ned. Så det forstår jeg ikk .. Hmm.

• #12   20. mar 2014 Nej, har bøvlet med det en dag. Haft dørsiden afmonteret, dørlåsen ude, konkluderet at det ikke burde være microswitchen, samlet pisset igen. Derefter levet med det indtil jeg satte bilen i vinterhi. Og nu er jeg bare ved at undersøge andre muligheder. Behøver som ingen mekaniker, bare en ledetråd til hvad det kunne skyldtes smiley

Men alt i alt, så er jeg altså sikker på at min microswitch ikke sidder i dørlåsen i døren. Om det er fordi det er en årg 99 ved jeg så ikk smiley derfor min forvirring. Købte nemlig 2 nye switches fra schmiedmann, og de passede hvertfald ikke nogle steder i dørlåsen smiley

• #14   20. mar 2014 Jo præcis smiley men netop fordi jeg ikke kunne finde frem til selve switchen da jeg havde det skilt ad. Og senere hen fundet ud af at man kunne aktivere ruden til at køre op og ned via den fanden som er skruet fast i dørfalsen på karosseriet, derpå sidder der en kontakt. Som virker på den måde at holdes den inde (dør lukket) så køre ruden op, slippes den, (døren åben) køre ruden ned. Hvilket der også er en der har kommenteret på, altså at det er der den sidder. Ligesom du og andre også skriver, så mener i dørlåsen. Og en anden person skriver selve dørhåndtaget, derfor er jeg efterhånden lidt forvirret. Og så sidst men ikke mindst mener helt andre folk at det bare er en justering, eller rudehejs. Kan du se hvir jeg vil hen med det. Haha. Så er det sgu ikke nemt længere smiley

Kommentér på:
E36 cabriolet rudeproblem

Annonce