Golf 2 GTD ladetryk {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg er den lykkelige ejer af en golf 2 GTD med SB (80hk) motor med kkk14 turbo.
Den køre fint osv. men hvordan får jeg den ned i ladetryk
Da jeg købte den kørte den med 0.4 bar, så fandt jeg ud af at et trykrør var revnet så den smed trykket ud der, nu er det fikset, men lige meget hvad jeg gør vil den ikke længere ned end 1,4 bar. og det vil jeg mene er lidt i overkanten for sådan en gammel slæde.
Jeg har monteret og efterfølgene afmonteret boostcontroller, tænkte man kunne skrue den ned den vej, men det kunne man ikke.
På min wastegate sider der en lille umbracoskrue med en kontra møtrik på, skal den ind eller ud, for at sænke trykket ?
har prøvet begge veje, men lige lidt hjalp det.
Er der nogle herinde som kan komme med yderlige foreslag på hvor der kan have være pillet ?? (:
God aften
mvh
Rasmus
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Skruen på wastegate skal ud for at gå ned i tryk.
Tjek at røret fra kompressor huset og til acutatoren er tæt og der ikke er utætheder ved kobber ringene. Du kan fejl søge med diesel start, i små mængder
Bemærk diesel start er meget brandfarligt, især omkring turboen
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Og god idé det vil jeg prøve (:
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 29 Svar: 92
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 29 Svar: 92
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Jeg er ny til det her diesel (:
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Men det låser ikke dit problem, for uanset hvor meget diesel du holder igennem, skal trykket ikke komme over det som wastegaten er sat til.
J røret er et stål rør, der går på bagsiden af turboen, men hvordan montere du den boost controller?
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
På røret, der er en pil på det som skal pege på wastegaten, på den ledige af enderne på t-stykket køre jeg en slange op til en dreje dims hvor der er en studs med pil på og en studs uden pil på, og jeg satte den til den med pilen (:
Håber i forstår min meget indviklede forklaring af hvordan jeg montere den (:
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.700
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Så lige nu vil jeg gerne have den ned på 0.8 bar og så køre i den længst muligt
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.862
feb 2009
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 58
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
feb 2009
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 58
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Noget andet er, jeg kan se at en SB er lavet med 2 slags turboer
En kkk14 og en garrat, hvis jeg nu står i den situration at skulle skifte, hvilken bør jeg så lede efter ?
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 512
På JR motoren (70 hk), er det så vidt jeg husker en KKK24.
Apropos, hvor meget kan en KKK14 egentlig skrues til? Hvad er maks ladetryk? Mente ellers at have hørt at 1,8 var maks.
jan 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.495
Har lige fået en K24 på min JR .
Den trækker fra land som et i helvede. !
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 512
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Men så skal den køres med egt på 800 -900 grader, og det lidt på kanten, af hvad jeg kN lide.
Derfor jeg har lavet vand indsprøjtning, det sænker egt med 300 grader, og så kan den sluge en omgang diesel mere
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Tak drenge, jeg tror jeg har lidt at arbejde videre med nu (:
btw. hvis nu man vil have en lidt større turbo på, hvilken skal jeg så lede efter ?
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Men hvis du vil ha samme kørbarhed så std vejen frem
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 29 Svar: 92
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Men uanset om du så hælder diesel igennem motoren, så SKAL wastegaten kunne begrænse trykket.
At skrue den ned i mængde for at styre turbo trykket er helt galt. Det er wastegategstens arbejde.
Det altså ikke første gang beg skruer i en diesel maskine
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Er der nogen her der ved noget omkring "grund indstilling" på sådan en diesel pumpe ?
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Jeg tror desværre der har været for mange pillefingre inde over den lille motor (;
jan 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.495
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Men da jeg skruede skruen på wastegaten ind, kunne jeg mærke den skubbede på noget, men hvis det sidder fast på et punkt og ikke kan komme længere tilbage men godt frem, tænker jeg
jan 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.495
Så kunne vi bytte. min sidder fast ved 0.5 ;D
Men skal se på den wastegate imorgen eller weekenden.
Men tænker bare den sidder i 3 - 4 umbracku skruere, gør min ihvertfald
En ting jeg synes du skulle, er og oprette en profil på www.golf2.dk
De er dælme Golf 2 Guru'ere derinde. de ved stort se alt.
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Det lyder til vi skal den samme tur igennem
Hvilken motor har du i din ?
jan 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.495
så når jeg har fundet ud af hvordan man gør skal jeg nok melde det til dig.
JA det har været lidt af et mysteriom for mig længe.
da jeg købte den fik jeg afvide det var en JR 70 hk. og der var ikke intercooler på. så det passede meget godt med en 70 hk.
Men nu når jeg ved lidt mere om dem. har jeg fundet ud af jeg har sb pumpe på. så kan være intercooleren er blevet afmonteret på et tidspunkt. så måske er det en sb, men er ikke sikker. for kan jo være det bare er pumpen der skiftet.
Men går stadig bare ud fra det en JR 70 hk
Med K24 turbo. Intercooler, sb pumpe.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Du er velkommen i Nordjylland hvis du skal ha stillet den ind
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Passer pumpen fra en 1,9 aaz motor fra en golf 3'er på ?
feb 2009
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 58
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 61
Golf 2 GTD ladetryk