{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Blå røg på Ford Sierra Doch {{forumTopicSubject}}

Min bil laver nogle få gange lidt blå røg når jeg kører og det begynder at lugte inde i kabinen. Det mærkelige er, at jeg ikke har skiftet olie siden sidste sommerferie, og den står stadig mellem min og max. Er der nogen der har forslag til, hvad der er galt eller oplevet noget ligende? Jeg tror måske det er paraplyerne, der skal skiftes, da de muligvis er møre. Sidst jeg kiggede ned i motoren da den gjorde det, der lagde jeg mærke til, at EFI-indspøjtningen var MEGET varm, hvilket den ellers aldrig er. Det skal siges, at bilen kører perfekt som ellers og trækker fint. Varmemåleren går heller ikke længere op end den plejer.

Hvis du har nogle ideer, så skriv endelig. Det er jo dyrt at have en mekaniker til at finde ud af, hvad der er galt. Men det skal selvfølgelig laves snarest muligt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå røg på Ford Sierra Doch
  • #1   16. apr 2004 OK, jeg takker mange gange for svaret. Så er det bare med at komme ud til dokteren og skille mototren ad. Så håber jeg bare paraplyerne sidder, så de er nemme at skifte, gider sku ikke betale ham for at bruge en hel dag på at skifte dem. Desværre ved jeg ikke, hvordan de sidder i min doch, men det finder jeg jo ud af :O) Så bliver det bare spændende at se, om ventilerne virker helt optimalt. Jeg håber ikke jeg er lige så uheldig som dig Jesper. Motoren er faktisk renoveret for 50000 km. siden, og der var det et autoriseret Ford værsted der stod for det, så jeg håber da de har kunnet gøre det rigtigt.

• Folmer  L
    Folmer L Tilmeldt:
    maj 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 17
    #2   19. apr 2004 Grunden til den ikke synker på oliepinden er at halvdelen at din olie er kondensvand! SKIFT olien...!!!!!!

Kommentér på:
Blå røg på Ford Sierra Doch

Annonce