Tandrem defekt efter 3000 km. {{forumTopicSubject}}
Jeg købte d. 3.3 et tandremssæt ved Krogslund autodele, og efter at have kørt kun 3000 km fik jeg en grim overraskelse. Bilen begyndte pludselig at komme med en voldsom mislyd ude fra motorrummet, så bilen blev slukket, og trukket derfra. Da bilen efterfølgende blev tjekket, kunne vi se at tandremmen havde flyttet sig, og kunne ikke strammes op - så strammerhjulet er den galt med. Tandremmen er blevet tjekket efter op til flere gange, og den sad helt perfekt, og motoren kørte helt udmærket. Den er blevet skiftet på et autoriseret værksted, men hvad skal jeg gøre? Ventilerne er bøjede, og det bliver derfor en bekostelig affære. Men hvem skal bonnes for det?
Jeg tænkte selv først at det var Krogslund, eftersom tandremmen er blevet tjekket op til flere gange, burde først blive skiftet efter 60.000 km.
Der står dog på Krogslunds hjemmeside, at de fratager sig ansvaret for følgende:
Krogslund hæfter ikke for følgeskader som følge af forkert brug/montering, eller for indirekte tab, herunder tabt arbejdsfortjeneste og udgifter til 3.mand. Ovenstående fritager ikke Krogslund Auotdele for ansvar i henhold til dansk lovgivning.
kilde: http://www.krogslund.dk/handelsbetingelser.aspx
Venlig hilsen Dan
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 1.110
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
Monterings fejl
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Det er "vi" der efterfølgende har kontrolleret tandremmen, men et autoriseret værksted som har skiftet den?
Og hvorfor har "vi" gentagene gange kontrolleret det autoriserede værksteds arbejde, midt processen med udskiftningen?
Første skridt må da være at sende bilen tilbage til de autoriserede, og ikke selv rode med det. Så bortfalder alle former for reklamationsret.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
jeg var udsat for ligende på min gamle audi er købte en tandrem ved autoparts som kørte 35.000 km og af en eller anden mærklig årsager remmen blevet ædt så det resulterede i da jeg var i en overhaling og motor skulle arbejde rykkede den tænderne på remmen og ja bukket ventiler og ødelagte løftere, jeg gik videre med det har desværre fået afslag da de mener stumperne er gode nok hvilket jeg ikke er enig i efter den har kørt de km som den har så der er lidt tovtrækkeri der men det har resulteret i jeg aldrig nogensinde skal købe nogle af deres stumper igen
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
Se det derfor som en dyr lærestreg - bremser, udstødning og mange andre dele, ja brug da den billigeste mekker og de billigste dele, men når det drejer sig om sådan en vital del som tandremmen så er det sq for dumt at spare.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
Torsk nr 2.
mar 2014
Følger: 27 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 24
Bilen er nu kørende igen, efter der er blevet monteret ny vandpumpe - så slap med skrækken.
Tandrem defekt efter 3000 km.