{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

bedre lys/lygter {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

jeg har en BMW E90 fra 06. Sys simpelthen at den ikke oplyser vejen nok i mørke.

Jeg har været ved BMW og fået dem jerusteret samt jeg har forsøgt at købe bedre pære (osram night vision) men de lyser stdig svagt sys jeg. Der er ingen fejl på lygterne eller lign.

nogle der ved om man kan købe et sæt bedre lygter som evt lyser bedre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedre lys/lygter
  • #1   6. apr 2014 Hvordan ser lygteglasset ur?
    Det kunne måske trænge til en polering.

• #2   6. apr 2014 Hvad med at monterer nogle originale xenon lygter på bilen?

• #3   6. apr 2014 Montering af org Xenon er da vist en større omgang ?? ligger den ikke i omkring 8-9000kr

• #4   6. apr 2014 Fået tjekket om selve parabolen bag linsen er i ok stand?
    Hvis der tidligere har været brugt 100W pære brænder de ofte parabolen af og det ender med du får skodlys..

Synes du ikk de der lovlige high power pære er kraftige nok og lygtens stand er ok, så er det desværre ikk andet at gøre end at smide original xenon på..
    Du skal have lygterne som er godkendte..
    Monteret noget autojustering
    og lygtevaks (har du nok allerede)
    Derudover skal bilen nok omkodes og så skal du sikkert have lidt dyremoduler.. Dyrt men pengene værd.. smiley

ellers kan du også forsøge at skifte selve DE linsen ud til en linse med klar glas.. Så tager linsen næsten ingen lys (desværre ikke standard på mange biler)

• #5   6. apr 2014 Ellers tjek om linsen evt. er blevet lidt mat i det..

• #6   6. apr 2014 Hej det eneste der hjælper er mont af nye forlygter det er den lille parabol der sidder bag ved den linse til nærlyset der bliver krakkeleret det er varmen fra pæren der ikke kan komme der fra da jeg er taxavognmand og arbejder meget med frikørte taxaer der er 2 år gammel og har kørt mellem 250000 og 300000 km der mont jeg altid nye lygter på for der er ingen lys på de gamle har lige en ven der har købt en BMW E91 årg 2006 kørt km 313000 han klagede over lyset mont 2 nye xenon pærer det hjalp noget men ikke super godt

MVH
    Henning

• #7   6. apr 2014 Lygterne ser omidlbart helt fine ud. Ikke noget der er krakleret inden i dem. Og de er heller ikke matte smiley kunne godt være man kunne få nogle uoriginale lygter slm var godkendtgog kunne lave en masse lys smiley selv lys keglen ser os helt fin ud. Men sys bare at det lys der lander på vejen minder meget om en gammel ford eller sådan noget. Altså ikke så kraftigt. Bilen har "kun" kørt 180,000 så sys det virker underligt hvis det fordi lygterne er slidte smiley

• kim k
    kim k Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
  • #9   6. apr 2014 Fuck det er vildt det der Kim smiley

• #10   6. apr 2014 Hold da helt op kim smiley tror sku de motorsagkyndige kiggee lidt hvis jeg smider sådan en på skolevognen smiley det nu os mest nærlyset der genere mig smiley

• #11   6. apr 2014 Hej
    Det første der bør gøres er at måle spændingen på plus og minus lige på fatningen til lampen i forhold til batteri fordi et spændingsfald på 10 % HALVERER lysstyrken !!!!!
    10% spændingsfald ved 12 volt er jo kun 1,2 volt og de forsvinder hurtigt i gamle ledninger - Løsning monter eller få monteret lysrelæer helst af en fagmand der ved noget om strøm !
    Hvis der er ret stort spændingsfald vil det jo heller ikke hjælpe at montere kraftigere lamper, selv om mange tror det !! fordi hvis forbruget (watt) stiger vil spændingsfaldet blot blive endnu større !! ( OHM`S LOV ) resulterende i endnu dårligere lys !!!
    Hilsner Polobjørn
    (autoelektrikker i mange år)

Kommentér på:
bedre lys/lygter

Annonce