{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Ombyg TDi fra 5 til 6 gear - muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen kloge hoveder herinde som ved om det er muligt at bytte motor og gearkasse ud på en Golf 4 TDi 90hk (5gears) - til en af de større TDi motorer med tilhørende 6 trins gearkasse?
Jeg tænker ledningsnet, ophæng, styrebox mv.
Er det en sindsyg omstændig opgave, eller er det bare at bytte om?

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombyg TDi fra 5 til 6 gear - muligt?
  • #1   10. apr 2014 Læs hvad vi har svaret de andre..

  • #2   10. apr 2014 Tak for konstruktivt svar - jeg havde nemlig oprettet et emne såfrem det var muligt for mig at finde et konkret svar på mit spørgsmål.

    Sindsygt så mange tabere der ikke har andet at lave end at sidde og trolle... jesus christ!


  • #3   10. apr 2014 Svaret stemmer overens med din tekst, så kig indad inden du kalder folk tabere.
    De fleste mennesker skriver for at hjælpe..
    Du mangler jo rigtig vigtig Info såsom
    Hvad er dit kørsels behov ( motorvej, landevej , osv)
    Hva ka du selv lave?
    Hvad er evt dit budget..
    Derudover hvis du nu reelt kun kører meget lidt motorvej så kan den ombygning ikke betale sig økonomisk da 5 og 6 gear ikke har kæmpe slutudveksling forskel..
    Meget ofte er det nemmere / billigere bare at erstatte dit 5 gear med et med ændret gearing så ska du ikke skifte så mange dele.. Og det virker ganske fint..
    Søren s2 har lavet flere af dem...


  • #4   10. apr 2014 What??
    Det er da overhovedet ikke relevant info hvad mit kørselsbehov, budget eller kompetence niveau er??? Jeg spørger om det er muligt og i givet fald hvad omfanget af operationen er! Jeg er ganske udmærket klar over at mange nøjes med et længere gearing fordi det er nemmere at lave - nu er min situation bare en anden; jeg har ikke brug for alle mulig meninger, holdninger økonomiske beregninger i forhold til rentabilitet!? - Jeg skal bare vide om det kan lade sig gøre og hvad det omfatter. Ok?


Kommentér på:
Ombyg TDi fra 5 til 6 gear - muligt?

Annonce