2.475 visninger
|
Oprettet:
Kompression = død astra {{forumTopicSubject}}
Jeg nåede igår at kører 4km og i et sving døde min kærlige astra.
Der er kompression på den første cylinder lige ved tændingen, resten er døde, jeg kan se at tandremmen er intakt, men dog lidt slap i det (kan den have hoppet nogle tænder så tænding og indsugning ikke passer sammen?)
Der var ingen mislyde da det skete. Da jeg blev trukket hjem smed jeg den i gear med tænding på og det skete der ingen ting ved ud over den bare lød som en spindende kat eller en elektrisk motor der roterer.
Det drejer sig om en Opel Astra F fra 92
Nogen der har en ide om hvor jeg skal bevæge mig hen for at få den køreklar hurtigst muligt?
nov 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 144
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
Det var min daddy der sagde jeg skulle prøve da han var ret sikker på at stemplet sagtens kunne gå helt i top uden at ramme ventilerne da motoren er så gammel den er fra 92. Men burde den ikke kunne starte hvis toppakningen er gået?
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 9 Svar: 34
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
A hva' for en fisk.
Hvorfor skulle en slap tandrem få ventilerne til at komme længere ned...?? (jeg er klar over at en knækket rem ikke trækker knaster rundt længere - meeeen)
På en 20NE (hvis det er den han HAR i sin) er der frigang - uanset hvad der sker.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
Jeg sagde at HVIS det er en 20NE så kan det ikke lade sig gøre.
C20NE ved jeg ikke med - men mener dog ikke den har 115 hk.
Havde 20NE i min VA - for mange år siden - og der kunne man næsten se højt på tamdrems interval - for det kunne ikke gå helt galt.
Hvad den aktuelle motor fejler vil jeg ikke kloge mig på - slet ikke ud fra den sparsomme udmelding på hvad der er sket og kontrolleret.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
jan 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 33
Kompression = død astra