927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Seat toledo 1.8t 03'er Styreboks røget ? Seat toledo 1.8t 03'er Styreboks røget ?

Hej jeg har desværre lige været ude for en ulykke ang min toledo.

Jeg havde bestilt ny tændspole da bilen skød osv og jeg havde tester på den og fik fortalt at det var den ved cylinder 2 og jeg fik en ny fra ftz og fik den monteret , så ud og prøve bilen og den kørte kanon igen, men efter 3-4km begyndte motorlampen og blinke og bilen begyndte at sætte ud, jeg trak ind til siden og åbnede motorrummet for at se nærmere, da der kom en stor røg sky op fra den nye tændspole jeg havde sat i, alt limen i toppen på den var kogt op og den sprøjtede kogende lim ud, og bilen gik derefter længere og længere ned i omdr og til sidst døde den, jeg monterede så den gamle tændspole igen for at se om jeg kunne få liv i den og køre stille hjem igen, men jeg kunne ikke starte bilen, den kører bare på starteren,

så spørgsmålet er, Kan den nye tændspole fra ftz have brændt min styreboks af ? hvem dækker ? ftz eller mig selv ?
Jeg får en tester på bilen igen imorgen og ser om jeg kan komme i kontakt med boksen, men ville lige høre jeres mening inden, da det er en total nedtur oplevelse smiley

Mvh Morten

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat toledo 1.8t 03'er Styreboks røget ?
  • #1   2. maj 2014 Den er druknet...

Har du skiftet tændrør på den efter tændspole problemerne?

• #2   2. maj 2014 Nej det har jeg ikke jeg skiftede tændrør da jeg fik bilen 5 måneder siden;
    Det kan muligvis være fordi tændrørene er brændt af eller ?

hvis den er druknet burde jeg så ikke kunne tvinge gang i den igen ved at køre længe nok på starteren ?

• #3   2. maj 2014 kunne tyde på der er for stort gab på det ene så spolen bliver overbelastet smiley

• #4   2. maj 2014 Burde den ikke have brændt den gamle spole af på samme måde så som den gjorde ved den nye jeg havde i, i 5 min ?

• #5   2. maj 2014 det lyder dælme ikke godt da, der må en ny tændspole til, men forhåbentligt bytter de den bare, og hvis der så er brændt en boks af, så må der en dialog igang

• #6   2. maj 2014 jeg har nu prøvet at sætte den gamle tændspole i igen, og prøve at give den benzin start, den reagere overhovedet ikke den kører stadig på starteren,
    Jeg kunne ikke få tændrørerne op da det er en 20mm top der skal der ned og har jeg desværre ikke så kan jeg først få tjekket imorgen, og samme tid får jeg en tester på den bilen og ser om den melder noget eller om vi overhovedet kan komme i kontakt med bilen,

Men hvad vil i mene ? hvor meget skal man gøre ud af det selv ? jeg tænker bare at det er sku en slat penge der skal smides i bilen hvis der skal ny styreboks på og den skal køres ind igen som den gamle?
    Kommer jeg til at betale hele lortet selv ? for så er det snart billigere at skrotte bilen istedet,
    Eller skal FTZ gå ind og dække for deres produkt som de har solgt mig ? som kun har virket i 3-4 km jeg kørte ? eller er det mekanikeren jeg har købt den af der skal dække noget ?
    Hvad ville i gøre i sådan en situation ? jeg sys selv jeg står på rimelig bar bund..

• #7   2. maj 2014 FTZ burde dække spolen.

Jeg tvivler på det er boksen. Alt efter vilken motor der ligger i den burde det være til at finde en brugt boks. Jeg har f.eks en liggende til en AGU hvis det er. Så skal den bare have kodet startspæren og så kører du igen. Men tvivler som sagt på det er den

• #8   2. maj 2014 ja man kan så også sige skide være med den spole hvis det endelig er , de 300kr overlever jeg skam nok,
    Men jubi hvad mener du så det kan være ? evt noget jeg kan tjekke uden en tester hvis det er ?

• #9   2. maj 2014 Det er en AUQ motor jeg har i

• #10   3. maj 2014 Okay så er det den nye type boks det gør det bestemt ikke sværere at finde smiley

Mit bud er den er druknet og derved har dræbt tændrørene. Det er ikke unormalt i hvert fald.

• #11   3. maj 2014 jeg har nu fået liv i bilen igen ! smiley

Det viste sig at den tændspole som ftz havde sendt mig kun kunne klare 50 og de andre jeg har i kører med 95 da vi målte dem igennem det var grunden til den brændte af. bilen var gået i seriøs nødprogram pga fejlen og havde knaldet 2 sikringer samme tid, så efter et skift at tændspolen og sikringerne kunne vi derved gå ind og låse styreboksen op igen ! det var heldigvis en lille fejl men så meget værre ud ! takker for alt hjælpen der har været givet ! smiley

• #12   3. maj 2014 super du fik liv i den igen. Det er sejlivede maskiner dem der smiley

Kommentér på:
Seat toledo 1.8t 03'er Styreboks røget ?

Annonce