{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.071 visninger | Oprettet:

knirk/knage lyd fra undervogn foran {{forumTopicSubject}}

Jeg oplever en irriterende knage lyd når jeg køre og drejer på lav hastighed. Nogen gange kommer knirk lyden hurtigt lige efter hinanden, som om nogen står og hiver frem og det sker på en jævn vej på en fast hastighed (ingen acceleration).

Jeg har skiftet mange styreled bærekugler, bøsninger, stabilisator, drivaksel. Jeg har haft en mekaniker til at ryste på alle styreled for at se om der er slør og har drejet hjul og presset fjeder, uden at der kom en knage lyd. Det sker kun mens man køre, hvilket jeg mistænker for at være enten hjulleje eller den dims som giver abs vibrationer i pedalerne, da jeg har haft problemer med abs over længere tid som viste sig at være bagerste hjulleje.

Har i et bud til hvor knirk lyden foran kommer fra?

Det er en Peugeot 307 '02 kørt 160.000 KM synet for 6 måneder siden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knirk/knage lyd fra undervogn foran
  • #1   4. maj 2014 Har haft 2 biler der har sagt præcis det samme og der var mine forhjuls lejer godt kværkede så er næsten 100 på det dine lejer smiley

profilbillede
  • #2   4. maj 2014 Jeg undrer mig over hvad der kan få et hjulleje til at give knirk/knage lyde, der er jo vel ikke noget der kan gå løst fra hinanden?

Som nævnt har jeg allerede udskiftet bagerste hjulleje, så det er mystisk at de kan være stået af på samme tid. Kan det skyldes at jeg har sprøjtet WD40 på ledene, som nok er trængt ind til magneterne i hjullejet? Det er tilfældigvis kommet lige efter.

Har nogen et bud til hvor man kan skaffe billige hjulleje? sidste gang gav jeg 998kr. pr. hjulleje!

• #3   4. maj 2014 Som du kan se på mit billede af lejet mangler der måske 6-12 kugler i lejet når du drejer skarbt med sådan et leje kan det godt gi sig og det er den knirke knage lyd du høre. Burde ikke ha noget og gøre med du har brugt wd40 på ledene det når og fordampe det kun et smøre middel til rustne bolte

• #4   4. maj 2014 Dit bud med at fejlen skyldes hjulleje er meget sandsynligt, men er der en måde man kan tjekke hjullejene på inden man tager og investere i nogle nye? hvis der manglede kugler burde abs sensoren give problemer ikke sandt?

Jeg havde mistanke om krængningsstabilisatoren står bag knirke lyden, og har smurt bøsningerne med WD40, men lyden er der stadig og der er ingen slør i dem.

• #5   4. maj 2014 Ja jeg plejer og konstatere et deffekt leje med et spark, du sparker bare på dækket og hvis du kan høre lidt rasle lyd er det som regel lejet, du kan også tag fat i dæk og rykke frem og tilbage og højre venstre og der må det ikke kunne rykke overhovedet,
    Må indrømme jeg ikke har rodet med krængningsstabalisator så det ved jeg ikke så meget om,

• #6   4. maj 2014 Bilen har været på lift, hvor vi havde prøvet at rykke i hjulet som du beskriver, men der var ingen knirken, hvorfor jeg derfor ikke tror det er hjullejet. Jeg er næsten sikker på der var kommet fejl i abs signal, hvis der manglede kugler. Ligesom der gjorde da de bagerste hjulleje var defekte.

Jeg mistænker for at lyden kommer fra det sted, hvor ABS vibrere i pedalen. Da jeg har kørt i 3 måneder med konstant vibration i ABS pga. defekte hjulleje bagerst.
    Det kan være at en ABS fjeder er knækket, hvis der findes sådan en?

• #7   4. maj 2014 I kan ikke få lejet til at knirke det sker i sving fordi den for meget belastning på det lejet og når der så evt mangler kugler knirker den, men i burde ku ha fået det til at gi sig hvis det var deffekt,
    Hmm ved faktisk ikke om der sidder sådan en fjeder men det er muligt

• #8   5. maj 2014 Det lyder meget mere som et tårnleje der er problemet og ikke hjullejer eller slør i div. styrtøj.

• #9   6. maj 2014 Ja det er jeg også begyndt at tro på indtil det modsatte er bevist. Jeg kan bare ikke få det til at knirke når jeg står stille, for at kontrollere om det virkelig er den.
    Er det så tårnleje på begge sidder man skal udskifte?

• #10   7. maj 2014 For det meste begynder de at knirke på grund af de gøre ud i fedtet.
    Jeg ville anbefale at skifte begge men det er op til dig.

• #11   8. maj 2014 Tak for jeres grundige svar smiley

Kommentér på:
knirk/knage lyd fra undervogn foran

Annonce