{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Bremser hyler {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg købte for 3 ugers tid siden en Peugeot 106 Rallye. Sælger sagde den havde fået nye bremser bagved med bl.a. yellowstuff klodser og efter sigende brembo skiver.

Jeg bruger bilen til pendling til dagligt, og jeg er ret træt af bremserne hyler ved hver bremsning, og de sidste par dage er det blevet ret højt fra de bagerste.
Er der noget at gøre her, eller skal der nye bremser til? - og i så fald, er det kun klodser, eller også skiver?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser hyler
  • #1   5. maj 2014 Du kan evt afmontere klodserne og slibe forkant og bagkant skrå. mål ca 3mm ind omkring hjørnet både i højde og længde, mærk op og slib! tricket plejer at kunne få dem til at være stille.
    god fornøjelse med arbejdet.

• #2   5. maj 2014 Det kan godt være, den har fået nye klodser og skiver - men - har det friløb?? Er det skiftet "bare fordi den skal sælges", kan det jo være man har sprunget over hvor gærdet er lavest.

Prøv lige at hæve hjulene (evt et ad gangen) og drej med hånden - har den friløb? hvis ikke, så vil det være en god ide at smørre glidere eller evt. rennovere kaliberne med et kit (nye gummimanchetter mv). Husk at brug smørremiddel, der er beregnet til det - og ikke bare wd40 som fordamper ved første opbremsning.

• #3   5. maj 2014 Af hvad jeg har fået at vide er de skiftet fordi bilen blev gjort klar til klubrally, men sælger købte en 16v istedet han ville bruge.

Jeg kan læse at yellowstuff bremser er til "race", det har vel ikke noget at sige at de ikke bliver tævet som de ville på en bane?

• #4   5. maj 2014 Hvis den har været brugt til rally, kan der sagtens sidde en del møj i kaliberne. Prøv lige at efterse dem og evt. give dem en mindre renovering.

• #5   5. maj 2014 Den blev ikke brugt til rally, af hvad jeg fik at vide. Den blev blot gjort klar til det. Jeg må se på det i weekenden.

Kommentér på:
Bremser hyler

Annonce