Hjælp til bestilling af bremser online {{forumTopicSubject}}
Hej
Min bil skurer helt vildt fra bagbremsen. Uden at have den store forstand på det kan jeg se at den højre bremseklods er slidt HELT i bund - der er absolut intet belægning tilbage på den.
Det er underligt - for skurer lyden kom fra den ene dag til den anden. Det er som om at hele belægningen bare er faldet af. Kan det lade sig gøre?
Jeg kan se på fælgen at den er fyldt med metalspåner eller rustspåner eller noget Den er helt gul - rustfarvet.
Jeg kan med andre ord konkludere at belægningen er helt væk og at den bremser på selve klodsens metal (kan det passe)
Jeg skal derfor have ny klods på asap.
De øvrige 3 hjul har masser af belægning på klodserne - hvilket også styrker min mistanke for at hele belægningen bare er faldet af fra den ene dag til den anden?
Jeg sdder inde på autodeleshop.dk men jeg synes ikke bestillingsprocessen er særligt godt for sådanne nogle som mig der ikke har den store forstand på bremser.
Derfor har jeg nogle spørgsmål:
1. Når jeg bestiller klodser (til bagakslen) bestiller man 1 af gangen ser det ud til? Er det 1 klods eller et sæt med 2 klodser? Bruges der 1 klods på hvert hjul? Jeg ved ikke hvorfor men jeg har en ide om der skal 2 kloder til hvert hjul? Der står 1 sæt indeholder 4 belægninger? Betyder det man får 2 X 2 klodser = 4 belægninger? Og kan de passe man får 4 klodser for kun 190 kr (bosh til en mito 1,4 TB 155)
2. Bør jeg også skifte bremseskiven i dette tildfælde? Har kørt måske 150 KM med denne skureren. Når man bestiller skiver bestiller den automatisk 2. Bruger man 2 til et hjul eller kommer de bare kun i 2 så man har til begge hjul?
Link til bremseklodser:
http://www.autodeleshop.dk/bosch-1167678.html
Link til bremseskive:
http://www.autodeleshop.dk/bosch-1166277.html
Jeg skal i mit tilfælde jo kun skifte på det ene hjul. Alle de andre ser rigtigt finde ud.
Undskyld mine uvidende spørgsmål.
Håber nogle vil gøre mig klogere :0)
TAK TAK
Anders
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Skil det ad og se hvad der er galt. Rens der hvor klodserne glider og smør med kobberfedt. Så slipper du for de hænger igen.
Og til det andet spørgsmål. Ja du skal skifte din skive(r) også. Klodsen har hængt og er derfor slidt unødig hurtigt hvilket vil sige den har kørt din skive varm (blå).
mar 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 277
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 192
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 10 Emner: 48 Svar: 105
Jeg skifter både klodser og skiver. Skal man bestille noget tilbehør? Eller er det nok at bestille skiver og klodser?
Som i nok kan høre er det ikke mig der skal skifte dem:0) Jeg bestiller dem hjem og kører ned til en "fusker" :0) Jeg vil bare være sikker på jeg har de rigtige dele med.
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 10 Emner: 48 Svar: 105
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 192
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 272
mvh
Ktj
Hjælp til bestilling af bremser online