Dæk taber pludselig luft Dæk taber pludselig luft
Hej
Jeg har gennem den seneste tid konstateret slid på ydersiden, særligt det venstre fordæk.
Jeg har en mistanke om at jeg muuuuligvis generelt har kørt lidt (meget) for stærkt gennem diverse højresving, typisk motorvejsafkørsler.. Det belaster vel typisk der.
Nå, men pludselig meldte den lavt dæktryk i dag, mens jeg var på vej til at tanke, gudskelov.
Jeg fyldte så på(den viste 0.0 bar :shock: ), nulstillede indikatoren og satte kursen hjemad (fra Holbæk til København)
Da jeg kom ind til Folehaven himler lampen op igen, ind på shell - 1.0 bar i tryk, fyld på.
Nu holder jeg så herhjemme, og jeg går ud og tjekker den lidt senere igen - kan dækket være slidt så skævt at det har fået en revne af det? Mine dæk er RSC, så kan køre på dem, heldigvis.
Jeg overvejer at købe sådan noget her http://www.seab.se/finilec3/finilec-500-ml/ - som vi har på mit arbejde, i morgen. Nogen der har erfaring med det, eller tænker I jeg skal ud og investere i nye dæk fortil? Ville egentlig have sparet dem sæsonen over og så skyde nye på til næste forår, men det kan blive nødvendigt nu.
Gode råd modtages med kyshånd.
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 16 Emner: 1 Svar: 455
okt 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 485
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 63
Evt. ventilen der er træt og er utæt.
Få fat i en forstøver flaske og bland en god gang sæbevand i den og put noget luft i dækket, så er det bare igang med at sprøjte dækket ind, begynder det så at boble et eller flere steder fra, har du synderen og så kan man tage den der fra. (Husk også mellem fælgkant og dækket)
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 1.238
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.340
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
Honda -> Jeg er aldrig punkteret før, så havde bare en forestilling om at jeg ikke kunne køre så langt som 60km uden at miste andet end 1,5bar i dæktryk.
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
Jeg må prøve at få lidt sæbevand på dæk, ventil og fælgkant.
okt 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 485
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
okt 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 485
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.340
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 43
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
Jeg har fyldt det der dæk lapper på, og det holder i hvert fald tæt for nu - kører til en mekaniker inden arbejde i morgen. Tak for hjælpen
Og Mads, er det "nok" med en 4-hjuls udmåling for at få det rettet?
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
Du må kun køre til værkstedet med dækskum.
mht til om du er punkteret.
Det kan du sagtens være.
hvis skruen/sømmet stadigvæk sidder i, kan det holde meget godt på luften.
Jeg tror ikke du skal regne med at det er din ventil der er defekt.
det mister den for meget luft til
Og ja. Det er nok med en 4-hjulsudmåling, da der man gør til en 4-hjulsudmåling l.er at sætte alle 4 hjul i perspektiv i forhold til hinanden og bilens data, og så finder maskinen ud af hvor skævt din camper, caster eller toe-in står osv.
Men det er ikke sikkert at den skal 4-hjulsudmåles.
har du fået lavet noget ved undervognen ?
her tænker jeg sækning, sporestænger, bærearme(bøsninger), bærekugler eller andet som har med din undervogn at gøre ?
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
eller vidste noget
så som skiftet bøsninger osv osv.
det er jo som regel noget sælger gerne informere en om, når de skal sælge deres bil, hvor meget guld de har spyttet i deres bil
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
Jeg kører til mekaniker i morgen tidlig. Fylder lige efter med luft, så jeg har rigtigt dæktryk inden. Du har nok overset det jeg skrev med at der var/er en punktering - jeg kunne høre luften fise ud. Nu siver den ikke, efter det der skumfis er kommet i.
Jeg har ikke selv lavet noget ved undervognen, og jeg tvivler stærkt på at tidligere ejer har lavet noget. 50+ revisor der havde den før mig. Det er en 118D, og den ser ikke sænket ud i fjedre, selvom den ikke "flyver".
Bilen er passet med fuld servicebog inden jeg købte den juli sidste år, så den burde være rimelig ok på mange punkter, men alt kan jo ske
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
Alternativt kører jeg til MLA gruppen, der giver mig 40% på arbejdsløn, og de er aut. BMW, selvom det er en Porsche forhandler
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 69
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 69
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
Men tak for det med 4hjulsudmålingen
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 869
MLA er ikke aut. BMW mere
Jeg ved det, fordi jeg arbejder der
Men du kan da prøve hos quickpot.
700 kr. lyder billigt
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 69
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
Så for satan.. Der kan man bare se, det troede jeg..
Det går nok også når det kommer til stykket, hvis det endelig er
Dæk taber pludselig luft