{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.203 visninger | Oprettet:

Jesper B
Jesper B
Tilmeldt:
1. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mazda 6 - motor hyler {{forumTopicSubject}}

Min Mazda 6 diesel fra 2008 har fået en hylende lyd fra motoren. Den opstod spontant fra det ene øjeblik til det næste.

Frekvensen på hyletonen følger motorens omdrejninger. Lyden er konstant til stede fra tomgang og hele vejen op, og den er tilsyneladende uafhængig af belastning. Lyden er ganske høj ved koldstart, men bliver en hel del lavere, når motoren er kørt varm.

Mistanken gik i første omgang på generator eller remstrammerhjul, men lyden er der stadig, hvis man piller kileremmen af.

Mekanikeren mener nu, at lyden kommer fra turboen, men han er ikke sikker. Lyder det sandsynligt ud fra de beskrevne symptomer, og er der andre bud på, hvor fejlen kan være, eller hvordan det kan fejlsøges?

Mvh.
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 6 - motor hyler
  • Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   2. jun 2014 Efter at have googlet lidt omkring svinghjul, lyder det ikke usandsynligt, at det kunne være her, problemet ligger (desværre, det lyder dyrt). Især fordi jeg faldt over relaterede symptomer, der kunne indikere det.

    Når motoren er kold, har den nemlig også en karakteristisk bankelyd, der lyder rigtig meget som dette:
    https://www.youtube.com/watch?v=PdhpmTOnegU

    Bankelyden er der dog kun, så længe A/C er tændt, og jeg troede egentlig, det var kompressoren, der larmede, men den belaster jo så også motoren, når den kører.

    Jeg undrer mig dog over, at du har oplevet svinghjulsproblemet på en benzin-udgave - så vidt jeg kan læse mig til, er det som regel diesel'er, der får slidt svinghjulet i stykker?


  • Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   23. jun 2014 Nu blev fejlen så fundet - og det bliver tilsyneladende rigtig dyrt smiley

    Det var oliepumpen, som hylede, og det viser sig, at afrevne metalstumper fra pumpen har gjort skade andre steder i motoren, så værkstedet mener ikke, det vil være rentabelt at reparere motoren, og forsøger derfor at finde en ombytningsmotor i stedet.

    Er der nogen, der har et bud på, hvad sådan en koster (Mazda 6, 140 HK diesel, fra 2008)?


Kommentér på:
Mazda 6 - motor hyler

Annonce