{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Bremse åg til dobbelt bagkaliber {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg ville høre nogen af jer hoveder om i ville tro at 5 mm 6061-T6 ville være stærkt nok til at holde en bagkaliber eller skal jeg op på 7-8mm i godstykkelse. Jeg er lidt rusten i styrkeberegning så ved ikke lige hvilken sikkerhedsmargen jeg skal køre med.
Det skal siges det er til auto-cross og drifting, så det er fuld belastnning eller intet.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse åg til dobbelt bagkaliber
  • #1   4. jun 2014 Det er en vanskelig beregning at lave for det kræver en masse målinger på hvor meget modstand der er i en bremsning.

Dertil kommer at 6061 T6 er ret hårdt, dvs flydespændingen er godt nok cirka på højde med st37 men til gengæld er det meget skørt så det knækker meget hurtigt hvis det når derop, hvor st37 vil have synlige beviser på misbrug.

Var jeg dig ville jeg satse sikkert og gå i noget 8-10 mm rustfri eller hardox m.m

• #2   4. jun 2014 Chekkede lige i bogen, ville bruge noget AISI 303 rustfri.

• #3   4. jun 2014 Huum har adgang til noget 8mm 6111, ellers så tror jeg at jeg vil sige pyt med den vægt besparrelse og gå efter noget 303 eller deropaf i rustfri.

Havde nemlig samme bekymring med styrke beregningen. Ved hvad bilen vejer og kan komme med en hastighed, men så er der grip fra dæk, vrid hvis man er sidelæns, hvor hurtigt man blokere og ..... uha ja. Men tak for hjælpen.
    Har heller ikke noget mod rustfri. Syntes bare 6061 er nemt at arbejde med og der lå lidt i hjørnet smiley

• #4   4. jun 2014 Er det åget eller Kaliberen du skal spænde fast.

• #5   4. jun 2014 Begge dele. Skal have lavet lidt tryl tryl med bagerste arm og så have en kaliber monteret, så åg der monteres på både "nav" og til kaliber smiley

• #6   4. jun 2014 Altså jeg er 100 på at noget 303 eller lign kan holde til det. Om alu kan gå er jeg ikke sikker på , men tror at hvis det ryger, så ryger det meget pludseligt.

Omkring vægtbesparelse, så kan det heller ikke være meget der er tale om, et kg eller to ?

• #7   4. jun 2014 Går på det rustfri.... og glemmer nr 2 høje snegl om søndagen, så går den lige op smiley . Tak for hjælpen, skal nok smide et galleri op når jeg kommer igang smiley

Kommentér på:
Bremse åg til dobbelt bagkaliber

Annonce