{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.369 visninger | Oprettet:

Gert S
Gert S
Tilmeldt:
6. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

defekt klima {{forumTopicSubject}}

Mit klimaanlæg køler ikke ? Peugeot 407
Der er væske på og der er rigelig tryk, pumpen kører og magnetventilen virker, men der kommer kun almindelig ventilationsluft igennem.
nogle siger at det kan være et tørfilter, andre siger at der sidder nogle følere, eller relæer.
Har i været ude for dette, eller kan i give mig et godt råd, ville jag være taknemmelig.
Har før været hos Peugeot med andre fejl og har ikke tiltro til deres komputer, da den siger alle mulige ting som skal skiftes og så er det ikke det alligevel.
Mvh Gert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  defekt klima
  • #1   6. jun 2014 få målt trykket på høj og lavtrykssiden ca høj10-15bar lav 1,8-2,3 sådan ca skal trykket ligge og ved deaktiveret 4,5-5,5 bar på lav og høj

  • Gert S
    Gert S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   6. jun 2014 Fylder man bare 30 gram på stiger trykket helt vildt på højtryksiden, og kører det i noget tid bliver toppen af kompressoren varm, som om der er noget der er stoppet.
    alt kører, Den går også ned i omdrejninger når den slår til.. ?


  • #3   6. jun 2014 stoppet anlæg nyt filter har set før der ligger gamle metalspåner i systemet fra en død kompressor der engang er udskiftet

  • #4   6. jun 2014 Høj siden er omgivelses temp + 25 grader med expanditionsventil eller +15 grader med orifices dysse

    En 407? Knækket spjæld i kabinen? Standart sygdom, lort at skifte


  • #5   6. jun 2014 den cirkulere jo ikke kølemiddelet det er jo ikke de pisse spjældes skyld har selv skiftet på sådan en skod skille hele bilen af sidder en blåt og sort spjæld smiley

  • #6   6. jun 2014 Hvor står og hvordan antyder du det er stoppet? Det et gæt du har gang i..

    En påfyldning af f.eks 30 gram kan nemt få trykket til at sige en del på højtrykssiden og toppen af kompressoren kan godt blive varm uden der behøver at være noget galt i systemet..

    Det du kan gøre er at brøve at måle temperatur fald/stining på rør, kondensor, filter mv.

    Ved du hvad temperatur forskellen skal være sådan ca. Tar det ikke lang tid at finde en evt forstoppelse, men ja, kan tyde på den forstøver kølemidlet for tideligt.


  • #7   6. jun 2014 Eller det slet ikke bliver forstøvet.

    Køre sådan en 407 med expanditionsventil eller orifice dysse ( drossel ) kaldes den nogen gange


  • #8   6. jun 2014 ja ved hvad du mener jeg har guld diblom i aircon/klima på biler så du har osse fat i noget da det er svært når man ikke har bilen måske er du bedre til at forklare det er jeg ikke kun fysisk

  • #9   6. jun 2014 Ja, det ikke nemt at fejlsøge på nettet smiley

  • #10   6. jun 2014 da min 407 gjorde præcis det samme så jeg efter om det var spjældet der var knækket hvilket det viste sig at være,, så det skiftede jeg selv og så virkede skidtet selvfølgelig igen smiley

    men men men,, kan du fortælle om det er mono zone eller bi zone anlæg?? så skal jeg fortælle dig hvordan du fejlsøger smiley


  • #11   6. jun 2014 hahaha ja

  • #12   6. jun 2014 hvad ligger den på i sugetryk/temp når den er startet op?
    skal ca ligge på 3-6 grader.

    har du spørgsmål, eller er det noget jeg skal kigge på så giv et ring på 51556612 er kølemontør så roder med det dagligt,.


  • Gert S
    Gert S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #13   6. jun 2014 Jeg har haft 2 forskellige til at undersøge klimaet. Den ene arbejder hos Hydrema og fylder også r134 på gravemaskiner, den anden fylder på biler, men er kølemontør.
    Det er dem der siger at der noget der noget der ikke åbner op.
    Bilen er med expanditionsventil, men Peugeot siger at de aldrig har skiftet sådan en, de mener det er et tørfilter eller kondenser, men den er jo ikke utæt ?
    Det er bizone klima.
    Jeg ved at det er nemmere med bilen fysisk og at der ikke er mulighed for at fejlsøge på nætttet, men jeg tænkte der kunne være en som havde haft samme problem, jeg ken sagtens justere mellem kold og varm luft, bare uden køl


  • #14   6. jun 2014 En vej vist, af med fyldningen og prøv blæs den igennem med nitrogen gennem tryksiden, kommer der luft ud på sugesiden så er er gennemgang i systemmet og fejlen er ikke systemmet er tæt.

  • #15   6. jun 2014 Eller bare gå rundt og mål temperaturene fra højtryk mod fordamper, hæder mest til expenditionsventilen ikke forstøver, men det er kun et gæt

    Hvis du er sikker på kompressoren køre.

    Men som skrevet hvad er dine tryk? Det har vi ikke fået svar på. Alt efter som det er en on/off kompressor eller en variabel skal sugetryk være 2 bar +/- en halv op eller ned hvis det er en on/off


Kommentér på:
defekt klima

Annonce