{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Opel Vectra C - bilen er "skæv". {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en Opel Vectra C fra 2008 (2,8 liters versionen) - som af den foregående ejer er blevet sænket med Eibach fjedre. Bilen har mig bekendt IDS+ - dvs. støddæmpere, der "strammes op", når man trykker på "SPORT"-knappen i kabinen. Bilen har kørt ca. 175.000 km.

Jeg har i den senere tid bemærket, at når man betragter bilen bagfra, så ser den skrå ud, dvs. højre side ser højere ud end venstre.

På højre side kan jeg ved bagdækkene nemt skubbe en vandret hånd ind mellem dæk og skærmkant men når jeg prøver på venstre side er det ikke muligt. Så den står noget lavere i venstre side.

Bilen kører ellers helt normalt og helt uden mislyde af nogen art. Dækkene slides også jævnt.

Skal jeg bare leve med det....eller? Kan det være støddæmperen der er ved at være færdig? Hvad med fjedrene? Eibach plejer jo normalt at lave kvalitetsfjedre, så de burde vel ikke være problemet. Jeg har tjekket fjedrene, og de er ikke knækkede nogen steder.

På forhånd tak for jeres svar og fortsat god 2. pinsedag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Vectra C - bilen er "skæv".
  • #1   9. jun 2014 kan godt have noget med vægtfordelingen at gøre i bilen, Motoren er f.eks. tungere i den side hvor gearkassen hænger hvis motoren er tværliggende. hvis ikke bilen skævtrækker eller siger mislyde ville jeg ikke gøre noget ved det, men jo, det kan sagtens være en træt støddæmper eller fjedder som gør at den lige synker en smule smiley

  • #2   9. jun 2014 Hvis jeg gætter rigtig så er højde forskellen. Ca. 5 mm.

    Sådan er min også (og min er ikke sænket, nærmere hævet smiley så min hånd er på højkant.

    Forskellen er også foran.


  • #3   10. jun 2014 Tak for kommentarerne.
    Jeg vil lige se tiden an og så længe alt andet virker normalt gør jeg ikke noget smiley


Kommentér på:
Opel Vectra C - bilen er "skæv".

Annonce