{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Altea 1,9 TDI start problem
  • #1   10. jun 2014 Nye gløderør måske.

• #2   10. jun 2014 Få tjekket dine gløderør.. Mvh.

• #3   10. jun 2014 De er skiftet for et halvt år siden.

• #4   10. jun 2014 I den her varme er gløderør unødvendige. Den skal springe i gang lige med det samme uden gløderørene.

• #5   10. jun 2014 Glem gløderør.
    Den starter fint uden dem.
    Er det kun ved varm motor?

• #6   10. jun 2014 Yes. Kun når den er varm. En sjælden gang når den er kold. Har man kørt på motorvej, stopper og vil starte igen, så den helt gal..

• #7   10. jun 2014 Min passat 1.9 tdi har lige haft samme problem , det vidste sig at være batteriet der var færdigt , kom nyt i og så springer den igang igen , min var også nogen gange når den var kold men var hekt sikkert at når den var varm havde den problemer hvergang

• #8   10. jun 2014 Det ku lyde som et dårligt batteri, eller det gode typiske problem med en slidt starter.
    Der ligger nogle parametre i motorstyringen som holde øje med hvor mange omdrejninger staterne kører med, og først starte med at lukke diesel ind når det omdrejningstal er nået.
    Når starteren så er blevet godt slidt, og ikke helt kan nå de omdrejninger mere, så lukker den ikke diesel ind og du oplever startproblemer.
    Og omdrejningstallet er forskelligt afhængig af motortemperatur.

Der er 2 løsninger.
    Enten ny starter, eller få fjerner den overvågning af omdrejninger.

Men start med at få smidt en tester på, og se hvor mange omdr den reelt kører med når du prøver at starte den.

• #9   10. jun 2014 Når du slukker bilen når den er varm, ryster den så også meget?

• #10   10. jun 2014 Yes. Kun når den er varm. En sjælden gang når den er kold. Har man kørt på motorvej, stopper og vil starte igen, så den helt gal..

• #11   10. jun 2014 Dem har jeg fikset mange af.
    Det kan laves via OBD.

• #12   10. jun 2014 Jeg har tilfældigvis et nyt batteri til at stå, samt en VCDS tester på hylden. Så mon ikke jeg kunne finde fejlen smiley
    Hvordan tjekker man det via OBD? er stadig lidt grøn, når vi kommer til det med at finde data frem fra bilen, og omdanne det til noget man kan forholde sig til smiley
    Men tak for de gode respons gutter! Det rart med hjælpsomme mennesker smiley

Gurlo. nej, dog ikke. Den lyder bare mærkelig når jeg drejer nøglen. Lidt som et træt æsel. Et spjæld der går lidt træls måske. Men bilen slutter promte, og ingen rystelser der smiley

• #13   10. jun 2014 Det kommer af at VW i sin tid har lavet en feature der gør at motoren skal tørne min. 280 omdr./min i startøjeblikket.
    Når motor, starter, batteri bliver ældre kan den ikke slæbe motoren op på 280 og derfor starter den ikke omgående.
    Dette kan vi kode fra i styringen.
    Kan ikke laves via VCDS.

Der fåes en 2 Kw starter i stedet for den org. 1.8 Kw.
    Men det er billigere at få det kodet fra og så er problemet væk for altid.

www.youtube.com/watch?v=7RO92MQbGEU

• #14   10. jun 2014 Det er lige præcis sådan den gør. den køre dog knapt så lang tid på starteren.
    Hvad skal man så benytte sig af for at lave dette "mod" smiley

• #15   10. jun 2014 Nogle kører ikke så lagt på starteren.
    Andre længere.
    Videoen her er bare en tilfældig jeg lavede en dag.

• #16   10. jun 2014 Okay. Jeg forsøger mig med et nyt batteri. Hvis ikke det hjælper, så må jeg se på hvad der skal gøres til den tid smiley
    Mange tak for hjælpen!

• #17   10. jun 2014 Husk lige at melde tilbage her så vi kan høre resultatet.

• #18   2. aug 2015 Har samme problem som først i videoen.

• #19   2. aug 2015 Den anden dag kørte jeg fra holstebro til ålborg. Slukkede bilen skulle så flytte bilen til en anden p plads jeg drejede nøglen og den kunne ikke dreje motoren rundt så ventede jeg 2min så var det som i videoen igen. Den har altid haft problemer når den blev varm

• #20   2. aug 2015 Hjalp det med nyt batteri på din alexander ?

• Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 12 Emner: 5 Svar: 5
    #21   31. jul 2016 Hej sorens2 har selv en seat altea xl 1.9 TDI med samme problem med at starte når den er varm?? Hvad koster det at få det lavet igennem obd?

• Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    feb 2016

#23   31. jul 2016 DPF hvad er det?

• Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    feb 2016

#25   31. jul 2016 Tsk:) Hvad hedder det de laver når de slår omdrejninger fra starteren?

• #26   31. jul 2016 iflg. min kontakt hos smc.
    så sagde han at dyserne skal pakkes om de der 2 o-ringe skal skiftes det. pga. af for lavt tryk V/dyserne havde nemlig en passat der lavede det nummer der. men han ville ikke ofre det med at få lavet dyserne. så må være dig svar skyldig om diagnosen er rigtig. men han sagde at han havde lavet det på flere af dem.også det med at den var værre når motor var kold.

Kommentér på:
Seat Altea 1,9 TDI start problem

Annonce