1.323 visninger
|
Oprettet:
Korrekt kørelys {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg kunne godt tænke mig at montere led kørelys, da man kan købe et sæt, hvor de er integrerede i plastik delen ved tågelygten.
Dog vil jeg ikke gøre det, hvis det ikke kan udføres korrekt.
Har selv en ide om, at lave tilkobling med relæer og modstand, således at når kun led bjælken lyser er den kraftig (dagslys).
Når nærlys/fjernlys aktiveres burde det fungerer som almindelig positions lys og derved bliver svagere.
Tilsvarende effekt som var det en glødepærer der går fra 21w til 5w.
Eller kobler i bare eftermonteret direkte på tænding og ligeglade med styrken i lyset?
mar 2011
Følger: 1 Svar: 4
Hvis du ser på nogle modeller (Citroen) så virker det som om der ikke er dæmpning i, når det bliver mørkt til stor gene da de blænder lidt.
Martin
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
@Martin B hvad med et link til de lygter du har købt - Tak
Hilsen Polobjørn
jan 2005
Følger: 41 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 352
Så når bilens positionslys er tændt er kørelyset tændt. Når jeg så tænder nær og fjernlys slår kørelys fra.
Det lader til at virke ganske godt. Og så er der ingen der bliver irriteret af dem om natten
mar 2011
Følger: 1 Svar: 4
http://www.hc-cargo.com/default.aspx?id=107&search=171739
Jeg er autoelektriker og derfor er de købt gennem HC. De koster 890 incl. moms minus lidt rabat.
Hvis man kun kører på bane så kan man tilslutte blinklyset indover så de falder i styrke når man blinker.(som USA model) Dvs. de blinker med skarp/svag. Ikke lovligt, men ser måske godt ud... derfor kun på bane ! Der skal så lige monteret to spærredioder på hver LED-lygte, men ikke noget stort problem.
Martin
Korrekt kørelys