{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.502 visninger | Oprettet:

mat efter klarlak {{forumTopicSubject}}

Jeg står med et lille problem og håber i på bg kan hjælpe.
Jeg var igår igang med at male min bagklap og selve grundfarven sort blev rigtig god men ikke helt blank nok derfor giver jeg det en gang klar lak 4 lag vådt i vådt med en 4-5min imellem efter henvisning af min farvehandeler.
Skæbnen vil så at da sidste lag er givet får jeg et vagtopkald og må køre da jeg så kommer hjem er det blevet helt mat og da grumdfarven var ok må det skyldes klarlak.
Hvad gør jeg nu? min tanke var at våslibe blidt og så give det en ny gang klarlak men hvad sig i??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mat efter klarlak
  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 144
    #1   2. jul 2014 hvis det er spraymaling er det pga temperaturen i rummet har været for lav smiley du kan være heldig at vandslibe det lag af og så give en gang klarlak igen smiley
    men for det meste er det desværre forfra smiley

• #2   2. jul 2014 Det skal.lige nævnes det blot er en hjemme lakering på en ældre bil med en del skønheds fejl så det behøver ikke være perfekt bare rimelig i farve og blankhed

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #3   2. jul 2014 Hvilken type maling er det?
    Hvis det er spray, så skal du være ret heldig hvis det skal kunne lade sig gøre.. 1 komponent er ikke det letteste at polere pænt igen smiley
    Er det 2k (Også spray) Så kan du vådslibe det, og polere op uden de store problemer

• #4   2. jul 2014 Nå men skal det alligevel laves om.prøver jeg sku og vådslibe det øverste lag og så gi det en enkelt gang klar og ser om det bliver nogenlunde

• #5   2. jul 2014 bare vådslib det øverste lag, og derefter polere det op med en medium grov polerings creme, så burde det blive helt blankt smiley

• #6   2. jul 2014 Prøvede lige et stykke af klappen og med 2gange vådslib og 1 gang polering med noget for gammel skod alt i en poler middel fra harrald skrald stod lakken rigtig flot.
    Så tak for hjælpen.
    Eneste minus er nu at klappen står flottere og mere blank end resten og kender jeg konen betyder det nu en hel polering:-)

• #7   2. jul 2014 Får meget klarlak ad gangen kan også fise af (falme), men ja det er sværere at få spraydåse til at flyde ordentlig sammen, sammmenlignet med rigtig autolak sprøjtepistol..

Men ja rumtemperatur og luftfugtighed er selvfølgelig også en vigtig faktor

Kommentér på:
mat efter klarlak

Annonce