{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.610 visninger | Oprettet:

0W-40 eller 5W-40 - Castrol motorolie {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Skal snart have skiftet olie på bimmeren, og var så inde på Castrols hjemmeside, for at finde ud af hvilken olie den anbefalede..

Det var så den nye Edge Titanium 0W-40 olie de anbefaler. Nu kører bilen på Magnatec 5W-40.

Bilen har kørt 205.000 km og bruger så lidt olie, at det ikke umiddelbart kan ses på oliepinden efter 10.000 km. Motoren er som ny.
Den bliver jævnligt kørt frisk (Kan man jo ikke lade være med smiley )

Jeg vil have det olie der er absolut bedst for motoren - udgiften til olie og filter er kun en brøkdel af det samlede budget på en bil, så er lidt ligeglad med de par hundrede kroner det nu kan være i forskel.

Hvad siger i? Skal have det der får min motor til at køre bedst og holde længst


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  0W-40 eller 5W-40 - Castrol motorolie
  • #1   3. jul 2014 Så vidt jeg husker køre de fleste BMW motore på castrol 0-60w


  • #2   3. jul 2014 sad lige og læste nogen af de ting du har gjort ved bilen... FEDT og se en som vedligeholder den lige efter bogen selv om det er en 1.6'er.. den står super flot smiley

  • #3   3. jul 2014 Jeg bukker og siger mange tak! Gør alt jeg kan for at få det bedste ud af det jeg har smiley

    Meeen, 0W-60 er der vist ikke noget der hedder fra Castrol. Og det bruges ikke på en "normal" motor, ikke på bmw ihvertfald. Mener de siger 5W-40 fra fabrikken, men olie har ændret sig meget på de 15-20 år der er gået siden det blev fastlagt smiley


  • #4   3. jul 2014 Castrol EDGE 10W-60 FST for BMW M-Series can be used instead of Castrol edge TWS 10W-60 FST for BMW M-Series or Castrol edge professional 10W-60 FST for BMW M-Series, products that are mainly only available from main dealerships and are generally a lot more expensive with similar / same specifications.

    Ved bare mange bruger 10w-60 på deres bmw'er :), mente bare det hed 0w-60, tog dog fejl :), køre selv med 5w-50 olie på min kværn smiley


  • #5   3. jul 2014 Magnatec 5w/40 er en ganske glimragende olie, og den bør du holde fast i. En 0w/ olie er lidt overkill til sådan en lidt ældre maskine, der ikke yder det helt vilde. Desuden er klimaet nogenlunde tempereret herhjemme. Du kan også risikere at den begynder at bruge olie med en 0w/ olie.

    10w/60 olie er møntet på dem der kører deres bil hårdt, hvor olien for alvor bliver varm. Til almindelig brug, vil jeg næsten mene at det er mere skadeligt for motoren.


Kommentér på:
0W-40 eller 5W-40 - Castrol motorolie

Annonce