{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Renovering af generator ?? {{forumTopicSubject}}

Hej bg..
Min generator har det ikke så godt, så skal have den renoveret..
Det er en golf 3, 1,8 årgang 1997.

Hvor mange ting skal købes, når man skal renovere en generator ?

Er det lige til at gå til, når man ikke har prøvet det før og hvis det er man er god til det mekaniske ?

Mvh FTP smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af generator ??
  • #1   17. jul 2014 Seriøst. .... 400 ved en hugger.... gider du så virkelig skille den gamle ad i atomer og samle det igen??

• #2   17. jul 2014 Spild af tid og penge. Hvis det er kobberviklingerne, så bliver du alligevel nød til at købe en ny. I forvejen ved du ikke om det er laderelæet og ender måske med at købet et nyt for så at konstatere at det ikke hjalp noget at skifte det.
    Køb en anden generator hvis den er defekt.

• #3   17. jul 2014 Som de andre sigerm ud med den gamle og i med en ny.

• #4   17. jul 2014 Har en org liggende som har sat på en uge åd blev bilen skadet. Den må du få for 200kr

• #5   17. jul 2014 Nick a : hvor er du fra og dit nr ?
    Kan hente med det samme smiley

• #6   17. jul 2014 Kan se du er fra Jylland, så er det ligemeget smiley
    Men tak for tilbudet smiley

• #7   17. jul 2014 Det hjælper jo ikke noget at købe en brugt generator, så kan jeg stå med samme problem lige pludselig ...

Den stoppede med at lade og gik tør for strøm imens vi kørte og kunne så ikke starte igen..
    Fik en ven til at komme med strøm og vi bankede på generatoren, hvor den lader fint igen..
    Men ville godt skifte ting i den så den er som en næsten ny smiley

Så mit spørgsmål er bare hvor mange dele man skal købe til den, ved godt kul skal skiftes, men er der andre slid dele man kan skifte samtidig?
    Eller kan man købe et renoverings sæt eller hvordan?

• #8   17. jul 2014 Laderelæet, dioder, kul, lejer, kobberviklinger, hvor de sælger som løsdele aner jeg ikke

• #9   17. jul 2014 Hvornår skal du bruge den da ? Kan godt sørge for den kommer til øen hvis du selv henter den i Taastrup

• #10   18. jul 2014 Hallo mand økseskaft - du har fået en næsten ny (1 uge gammel) tilbudt til kr. 200,-. Den koster vel kun kr. 100,- at sende og så har du en anden generator til kr. 300,-.

Hvis du aldrig har renoveret en generator før? - hvor stor er så lige chancerne for at det vil lykkes og du ikke bare spilder din tid?

• #12   18. jul 2014 Han vil hellere køre 100 km end at få den tilsendt smiley

• #13   18. jul 2014 vidste ikke det var babygalleri.dk jeg var logget ind på...
    hvad med i tager at bliver voksne og snakke pænt til folk ??
    nu i er så skide smarte! jeg havde skrevet til ham allerede inden i begyndte på jeres pis...

så måske i kunne snakke pænt og spørge om det i stedet for at slynge en masse lort ud om noget i ikke aner en skid om.....

• #14   18. jul 2014 og ja jeg vil hellere køre 100km end at få den sendt, selvom jeg nu får den sendt alligevel...
    jeg har selv prøvet og hørt om mange der er blevet taget i røven med at få tilsendt ting..
    og folk vil jo have penge ind på deres konto før de sender genstanden, hvilket jeg godt kan forstå, men det er ikke særlig fedt at som køber få sendt en mursten eller lignende i stedet...

og om det koster 100kr at få den sendt eller om jeg selv bruger 100kr i benzin er sgu mig lige meget !
    så står man med genstanden i hånden og ved med 100% hvad det er man køber...

• #15   18. jul 2014 Har du ikke selv skrevet:

>Kan se du er fra Jylland, så er det ligemeget<

Er vi ikke ligeså troværdige om ikke mere end Sjællændere?

Vi forsøger jo bare at råde dig fra at gå igang med et hovedløst projekt og det synes du åbenbart ikke du behøver takke os for?

Jeg sender ofte og køber dele af folk rundt omkring i Danmark og jeg plejer at få mine penge og de dele jeg bestiller og jeg har ihvertfald aldrig hørt om at nogen har fået en mursten - det ville da også næsten være selvmål, hvis man ikke ønsker at få den i hovedet igen.

• #16   18. jul 2014 Hej
    Vil blot lige tilføje at hvis man skal renovere en generator korrekt så den virker i mere end 3 måneder så skal slæberingene udskiftes (dette kræver en aftrækker) derefter afdrejes i en drejebænk og det er der jo nok ikke mange "amatør/hobby mekanikkere der råder over, men uden dette er det spild af penge og tid at udskifte kul - laderelæ - lejer m.m.
    Hilsen Polobjørn

• #17   19. jul 2014 ole b : er du under tøflen derhjemme siden du skal spille smart og tale grimt til folk over nettet for at føle dig sej smiley

det du har skrevet er jo ikke en hjælp, du kalder mig økseskaft ... hmm
    hvorfor er du du overhoved kommentere på min tråd, hvis du skal tale grimt?!
    jeg søgte svar og ikke en eller anden tøffe som skal spille smart !!

og hvis nu du brugte hjernen bare lidt, så er det nok lige meget om du er fra jylland, bornholm, sjælland eller hvor du nu er fra!
    jeg er bare ikke glad for at få sendt ting, vil godt se hvad jeg køber inden jeg sender nogen penge !
    men tager chancen denne gang og håber/regner med god behandling..
    og jeg har set folk der har overført f.eks. 2000kr for noget og så har de modtaget en mursten i samme vægt som den ting de skulle have haft...
    man kan intet gøre, for politiet gider ikke tage så nogle sager op...

• #18   19. jul 2014 polobjørn : okey super, så blev jeg det klogere smiley
    har også fået hørt et par venner og de siger også jeg ikke skal gå igang med det..
    men tak for svar smiley

• #19   19. jul 2014 >FTP - nu var det ligesom dig, der var negativ over at modtage gode og velmente råd og få tilbudt en næsten ny, som du så ikke brød dig om fordi vedkommende, der havde den var fra Jylland.

Det er da først og fremmest dig, der burde lære at tale pænt til folk. Prøv lige at tænke dig om - hvordan skulle vi kunne vide at efter at have afvist ham, alligevel har kontaktet ham?

• #20   19. jul 2014 Polobjørn: såfremt ankeret der fint ud, kan man sagtens skifte kul og få det til at holde.

I øvrigt tyder alt på, når det hjælper at slå på den, at kullene er færdige, og et nyt laderelæ med kul koster ikke mange ører.

• #21   20. jul 2014 Ole prøv selv at læse længere oppe, det var dig som startede med at kalde mig økseskaft og tale grimt...
    Jeg har intet grimt skrevet før din besked...
    Forstår du ikke dansk eller? Som jeg skrev før er jeg skide ligeglad om du er fra Jylland, Bornholm eller Sjælland!

Kan godt se du prøver at skabe mere at diskutere om, men nu gider jeg ikke bruge mere tid på det børnehave pjat du har gang i...

Det er jo dig som har et problem og ikke mig..
    Hvis du havde spurgt pænt havde du fået svar, istedet for at "tro" du ved hvad jeg mener...

• #22   20. jul 2014 Anders n og polo Bjørn : dejligt nogen tager mit spørgsmål seriøst smiley
    Men tak for svar er blevet meget klogere nu smiley

• #23   20. jul 2014 >FTP - der er da dig, der starter med at have en utrolig bedrevidene og afvisende holding til de gode råd og tilbud du modtager, selvom du ikke aner en skid om problemerne og omkostningerne ved at renovere en generator.

Endnu en gang: hvordan ville du have jeg skulle spørge pænt, om du alligevel havde kontakte ham fra Jylland - når du lige helt havde afvist at have noget med ham og hans generator at gøre?????? Jeg er jo ikke tankelæser - vel? - Så børnehaven må vist være i din baggård!

Kommentér på:
Renovering af generator ??

Annonce