Renovering af generator ?? {{forumTopicSubject}}
Hej bg..
Min generator har det ikke så godt, så skal have den renoveret..
Det er en golf 3, 1,8 årgang 1997.
Hvor mange ting skal købes, når man skal renovere en generator ?
Er det lige til at gå til, når man ikke har prøvet det før og hvis det er man er god til det mekaniske ?
Mvh FTP
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 584
Køb en anden generator hvis den er defekt.
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 1.292
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 400 Svar: 2.723
feb 2011
Følger: 19 Følgere: 12 Biler: 10 Emner: 93 Svar: 649
Kan hente med det samme
feb 2011
Men tak for tilbudet
feb 2011
Den stoppede med at lade og gik tør for strøm imens vi kørte og kunne så ikke starte igen..
Fik en ven til at komme med strøm og vi bankede på generatoren, hvor den lader fint igen..
Men ville godt skifte ting i den så den er som en næsten ny
Så mit spørgsmål er bare hvor mange dele man skal købe til den, ved godt kul skal skiftes, men er der andre slid dele man kan skifte samtidig?
Eller kan man købe et renoverings sæt eller hvordan?
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 584
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 400 Svar: 2.723
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Hvis du aldrig har renoveret en generator før? - hvor stor er så lige chancerne for at det vil lykkes og du ikke bare spilder din tid?
maj 2012
feb 2011
hvad med i tager at bliver voksne og snakke pænt til folk ??
nu i er så skide smarte! jeg havde skrevet til ham allerede inden i begyndte på jeres pis...
så måske i kunne snakke pænt og spørge om det i stedet for at slynge en masse lort ud om noget i ikke aner en skid om.....
feb 2011
jeg har selv prøvet og hørt om mange der er blevet taget i røven med at få tilsendt ting..
og folk vil jo have penge ind på deres konto før de sender genstanden, hvilket jeg godt kan forstå, men det er ikke særlig fedt at som køber få sendt en mursten eller lignende i stedet...
og om det koster 100kr at få den sendt eller om jeg selv bruger 100kr i benzin er sgu mig lige meget !
så står man med genstanden i hånden og ved med 100% hvad det er man køber...
maj 2012
>Kan se du er fra Jylland, så er det ligemeget<
Er vi ikke ligeså troværdige om ikke mere end Sjællændere?
Vi forsøger jo bare at råde dig fra at gå igang med et hovedløst projekt og det synes du åbenbart ikke du behøver takke os for?
Jeg sender ofte og køber dele af folk rundt omkring i Danmark og jeg plejer at få mine penge og de dele jeg bestiller og jeg har ihvertfald aldrig hørt om at nogen har fået en mursten - det ville da også næsten være selvmål, hvis man ikke ønsker at få den i hovedet igen.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
Vil blot lige tilføje at hvis man skal renovere en generator korrekt så den virker i mere end 3 måneder så skal slæberingene udskiftes (dette kræver en aftrækker) derefter afdrejes i en drejebænk og det er der jo nok ikke mange "amatør/hobby mekanikkere der råder over, men uden dette er det spild af penge og tid at udskifte kul - laderelæ - lejer m.m.
Hilsen Polobjørn
feb 2011
det du har skrevet er jo ikke en hjælp, du kalder mig økseskaft ... hmm
hvorfor er du du overhoved kommentere på min tråd, hvis du skal tale grimt?!
jeg søgte svar og ikke en eller anden tøffe som skal spille smart !!
og hvis nu du brugte hjernen bare lidt, så er det nok lige meget om du er fra jylland, bornholm, sjælland eller hvor du nu er fra!
jeg er bare ikke glad for at få sendt ting, vil godt se hvad jeg køber inden jeg sender nogen penge !
men tager chancen denne gang og håber/regner med god behandling..
og jeg har set folk der har overført f.eks. 2000kr for noget og så har de modtaget en mursten i samme vægt som den ting de skulle have haft...
man kan intet gøre, for politiet gider ikke tage så nogle sager op...
feb 2011
har også fået hørt et par venner og de siger også jeg ikke skal gå igang med det..
men tak for svar
maj 2012
Det er da først og fremmest dig, der burde lære at tale pænt til folk. Prøv lige at tænke dig om - hvordan skulle vi kunne vide at efter at have afvist ham, alligevel har kontaktet ham?
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
I øvrigt tyder alt på, når det hjælper at slå på den, at kullene er færdige, og et nyt laderelæ med kul koster ikke mange ører.
feb 2011
Jeg har intet grimt skrevet før din besked...
Forstår du ikke dansk eller? Som jeg skrev før er jeg skide ligeglad om du er fra Jylland, Bornholm eller Sjælland!
Kan godt se du prøver at skabe mere at diskutere om, men nu gider jeg ikke bruge mere tid på det børnehave pjat du har gang i...
Det er jo dig som har et problem og ikke mig..
Hvis du havde spurgt pænt havde du fået svar, istedet for at "tro" du ved hvad jeg mener...
feb 2011
Men tak for svar er blevet meget klogere nu
maj 2012
Endnu en gang: hvordan ville du have jeg skulle spørge pænt, om du alligevel havde kontakte ham fra Jylland - når du lige helt havde afvist at have noget med ham og hans generator at gøre?????? Jeg er jo ikke tankelæser - vel? - Så børnehaven må vist være i din baggård!
Renovering af generator ??