{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Bil kan ikke starte! :( {{forumTopicSubject}}

Der er tale om en Bmw e46 320 136 hk model.
Senariet, er at jeg bakkede ud af en gårdplads. Hvor det gik op af bakke.. Derefter skulle jeg sætte igang altså til at køre frem af. Hvor det også gik op af bakke og i det jeg slipper koblingen stille og roligt, så går bilen bare ud. Jeg har ikke kunnet starte den siden.
Brandstof systemet er i orden.

Hvad kan det være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil kan ikke starte! :(
  • #1   19. jul 2014 Hvis motoreren drejer rundt, kunne det evt være et stoppet brænstoffilter.
    Check brænstoftilførelsen.

• #3   19. jul 2014 har prøvet noget lignende på 106 GTI.
    der var det map-sensor, har din sådan en ?

• #4   19. jul 2014 Pil batteriet af og på....

• #5   19. jul 2014 Lambda sonden kan være blevet tilsodet.

• #6   19. jul 2014 Det er en diesel jo.. Lambda sonde har ikke meget at sige der.
    Brandstof tilførselen er som sagt i orden.
    Kan bilen miste kodningen på nøglen bare sådan? Det er en bmw jo.. en frask laver det nummer smiley
    Min tanke er en hoppet kæde, men er ikke sikker så vil ikke til at skille den fra hinanden hvis der er andre bud.

• #7   19. jul 2014 Starter strøm osv er også i orden.

• #8   19. jul 2014 Jeg havde et ligene problem med en puch da jeg var 12, min far ordnede den....! Hold nu kæft med jeres dumme forslag om hvad helvede der kunne være galt med alle mulige andre bil mærker osv og spec når man kommer med forslag på hvad der er galt med en Pug 206 GTI, og det her en BMW diesel

Det er sku da ufatteligt mand... Peter S. et råd til dig er at henvend dig til et forum med BMW lidt lige som VAGcars.dk - evt prøv nogle engelske forums. du får mere ud af det, end det her gejl

• #9   19. jul 2014 kan være en krumtapsføler

• #10   19. jul 2014 det er et bud peter T.
    Men omdr. tælleren giver udsalg.. så regner med at den virker.

• #11   19. jul 2014 Nu siger du brænstof tilførelsen er iorden, så jeg går ud fra pumpen har været i bænk og blevet grundindstillet, dyserne er justeret ind, og startventilen er kontroleret ?.
    Ellers må du uddybe hvad der er lavet/kontrolleret og hvordan.

90% af tiden hvor en diesel ikke vil starte er det pga brændstof, såfremt motoreren tørner rundt når man drejer nøglen. smiley

• #12   19. jul 2014 Har haft slangerne afmonteret og set at der kommer fint med sprøjt.
    Hvis man læser og tænker sig om, så kan man også næsten udelukke brandstof systemet. Fordi det bare pludseligt skete.. bum så ville den ikke starte igen.
    Kender godt til at dyser og pumpe er dårlig på sådan en. Men i dette tilfælde er det ikke problemet.

• #13   19. jul 2014 Kan ikke se det oplyst nogen steder i trådstarten at det skulle være en diesel, men kan den være hoppet i taktremmen?

• #14   20. jul 2014 no.6 post skriver han det.

• #15   20. jul 2014 Kan se, at jeg ingen hjælp kan hente her.. Men tak for svar.

• #16   20. jul 2014 Du skriver op ad bakke - hvormeget diesel er der i tanken - der kan jo være kommet luft i systemet, så den selvom der kommer sprøjt ved slangerne ikke laver tryk nok. Prøv med en udluftning og lidt mindre utålmodighed mht. til at få svar - dette forum er jo baseret på frivillige og hvis man fra start giver mangelfulde oplysninger er vi jo nødt til at skyde lidt i blinde og finde sig i tåbelige svar.

• #17   20. jul 2014 Fuld tank, den har virkeligt fået klø i starteren..

• #18   20. jul 2014 Afmonter evt. dyserne og se om de forstøver korrekt.

Dieselfilteret kan evt. være stoppet, men det undrer mig, den slet ikke giver lyd fra sig. Prøv evt. med en udluftnig af systemet.

Kontroller om den skulle være hoppet i taktremmen.

Dieselpumpen kan du nok ikke gøre så meget ved - og så hedder det værksted.

• #19   21. jul 2014 Jeg vil prøve se om jeg kunne få fragtet bilen til en der har en Bosch tester til de dieselpumper der (VP44)
    At pumpen leverer lidt diesel er ikke altid ens med det er nok, men de fleste Bosch centerer har så de kan sætte tester direkte på pumpens stik, og se om det er elektronikken i pumpen det er galt med.

Du kan også som Ole B, skriver, se om de forstøver rigtigt dyserne, husk at bare fordi der kommer diesel ud i toppen af dysen behøver det ikke komme ud i bunden af den.

Kommentér på:
Bil kan ikke starte! :(

Annonce