{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.166 visninger | Oprettet:

Udskiftning af bundkar hjælp. {{forumTopicSubject}}

Ja mit bundkar er blevet utæt, så skal skifte det. Dertil vil jeg bare høre om man køber en pakning der passer specifikt til bilen, eller om man bruger flydende pakning smiley

Og ellers er det vel lige ud af landevejen ? tømme den for olie, skrue det gamle af, og det nye på ?

Og hvis man skal bruge flydende pakning, kan man så putte for meget på ? altså hvis der er overskydende der bliver presset ind sammen med olien, er det så skidt ? Jeg tænker nemlig hellere for meget end for lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af bundkar hjælp.
  • #1   29. jul 2014 Nogen bilmærker bruger parkning, Andre ikke, og ja så bruges der flydende parkning.
    Du skal ikke være bange for at bruge for meget, det skal nok blive der, og ikke i olien.Men der er ingen grund til at overdrive, alt uden for pakfladen er spild.

• #2   29. jul 2014 Tak for svaret Svend, tænker at man hellere for en sikkerheds skyld må smide noget pakning på smiley

• #3   29. jul 2014 Hvilken bil er det? De fleste er bare samlet med flydende pakning, men nogle få har en reel pakning - mest ældre biler. Det vigtigste når du skifter det er at pakfladen på blokken skal være helt ren og affattet for olie.

• #4   29. jul 2014 Yes yes, sådan skrape den med et barber blad så den er helt clean right ? smiley

Det er en Accent fra 03

• #5   29. jul 2014 Kan sådan en pakning her bruges ?

http://www.autodeleshop.dk/elring-985772.html

• #6   29. jul 2014 Nej det er til ventildæksel. . Din kører ikke med pakning i bundkar. Der sidder kun flydende pakning. Husk og rengør anlægsfladerne grundigt...

• #7   29. jul 2014 Nå okay, har lige skrevet på deres support, og de sagde man godt kunne bruge denne til bundkaret ?

Og hvis jeg går ind under bundkar, dukker denne op under pakning ?

Men hvad skal jeg så bruge som pakning ?

• #8   29. jul 2014 Det flydende pakning det du linker til, så ja selvfølgelig kan du også bruge det i bunden smiley

Hvis det er et brugt bundkar du monterer så rens det med noget benzin, så holder din olie sig ren lidt længere tid og samtidig med så rengør oliesien, nu du alligevel er inde ved den... eller sørg for at anlægsfladerne er rene og fri for fedt... så lægger du en tynd stribe flydende pakning på bundkarret, og så fordeler det jævnt ud med en finger eller en spartel, bare så det er jævnt og uden huller, og så er det ellers bare at montere..... husk at kryds spænde bundkarret så godt som muligt, så du sikker på den slutter tæt hele vejen rundt... go arbejdslyst smiley

• #9   29. jul 2014 Jeg skiftede bundkar på min astra i sin tid. Det var nemt og lige til.. Bare husk at dræne den for olie inden.

Hvad angår pakning, findes der to slags.. kork og gummi.. Jeg gave 350 kr for en gummi-pakning kontra 50 kr for en korkpakning til min astra... SPAR IKKE PÅ EN PAKNING... de anbefalede mig også at bruge flydende pakning sammen med gummi-pakingen.

HUSK - nogle bundkar har en lille fordybning, hvori der ligger en lille magnet til at samle microsobiske metalspåner... en god ide er at rengøre denne og frem for alt huske at få den med over i det nye bundkar.. Hvis det altså er noget der er på din model..

• #10   29. jul 2014 og nogen gange sidder den magnet i bundproppen smiley alt efter hvor fremme i skoene Hyundai var dengang i 2003 smiley

• #11   30. jul 2014 Tja, har bestilt et helt nyt bundkar, så kan da være bundproppen er magnetisk i den, ellers ser jeg lige efter. Og har også bestilt flydende pakning, så det burde ikke kunne gå galt smiley

Tak for hjælpen alle smiley

Kommentér på:
Udskiftning af bundkar hjælp.

Annonce