{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

hjælp til turbo på audi {{forumTopicSubject}}

hej jeg har et problem med min turbo på min audi da jeg var ude og køre i dag forsvandt turbo trykket på den og hyler meget når man prøver at give den noget gas har været alt igennem af tryk slanger og varkumslanger og kan ikke finde noget på dem så ville høre om det ikke er turboen og vis det er turboen som er stå af vil jeg høre om hvor det er bedst og købe en ny eller om en opgrade turbo passer lige på håber der er nogen som kan hjælpe mig.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til turbo på audi
  • #1   10. aug 2014 det er en audi fra 01 motor kode BFB...

  • #2   10. aug 2014 får udlæst om der er nogle fejl koder på den.
    Det er nok det nemmest


  • #3   10. aug 2014 ja men kommer ikke med nogen fejl koder eller motor lampe...

  • #4   11. aug 2014 det kunne måske godt lyde som din turbo er ved at stå af men hvad har turboen kørt

  • #5   11. aug 2014 Ja det tro jeg også men ved det svær ikke hvad den ha kørt da den ha fået skifte motor og ved ikke om de ha brugt den gammel turbo da der blive skifte motor i den...

  • #6   12. aug 2014 Nu er en turbo jo en ret simpel konstruktion.

    Der er normalt 3 ting der kan gå galt med dem:
    1: Der er brækkede blade på de roterende dele. (Denne fejl kan normalt kun ske hvis motor har kørt for magert [Benzin] eller hvis der er så meget slør at de har berørt siderne af turbine husene.

    2. Slør: - kan være aksialt eller raidalt.
    Normalt siger man at det aksiale er det værste da turboen så har problemer med at holde olien inde i center, og den vil begynde at ryge samt smide olie ud i indsugningen.
    Radialt bliver et problem, når de roterende dele kan "nå" over og få fat i udstødningens eller kompressor huset.

    3: Turboen kan gå fast, det er vist mest på diesel biler at det sker.

    Du kan normalt få en god indikation omkring om turboen er OK ved at gøre følgende.
    Fjern røret til indsugningen på kompressor huset:
    Se efter olie, der vil nok altid være lidt, men hvis der er meget kunne det være en indikation på at der er noget galt.
    Prøv at dreje akslen med fingrene, den skal dreje let, uden mislyde eller mærkbar skraben.
    Tag godt fat i akslen (med fingrene) og mærk om der er aksialt slør. Som udgangspunkt må du ikke kunne mærke noget hvis turboen er OK.
    Test så om du ved at påvirke den radialt kan får den til at skrabe i mod huset hvis du rotere med den samtidig.

    Resultatet af overstående undersøgelse kan være med til identificere om turbo er OK eller om den er potientielt defekt.

    Husk der må ikke bruges "vold" eller unødig kraft under analysen, man du skal alligevel have fat for at kunne drage en fornuftig konklusion.

    Nå det blev igen en af de lange forklaringer, men håber at du kan brug det i din videre fejlsøgning.

    /Steffen


Kommentér på:
hjælp til turbo på audi

Annonce