{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
37.190 visninger | Oprettet:

Lasss J
Lasss J
Tilmeldt:
10. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

BMW N47 motorproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at hente en 120d fra 2010 i Tyskland. Jeg er dog blevet opmærksom på, at der på de dielselmotorer (N47 serien) som BMW har anvendt i både 1, 3 og 5 serien i perioden fra 2007 - 2011 er serieproduktionsfejl, som risikerer at koste en ny motor/omfattende motorreparation:
"The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair.[6] The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2011. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009. UPDATE - It now seems that there are issues appearing with a limited number of engines manufactured after the supposed safe date of 01.03.2011." ( http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47).... (og jo, jeg er klar over dette er Wiki, men problematikken er så veldokumenteret, at en simpel googlesøgning resulterer i tonsvis af hits.. BBC har endda haft lavet et forbrugerprogram om det: https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U).

Da jeg ikke selv har de store indsigter i mekanik og teknik er mit håb, at de herinde som måtte besidde faglig indsigt i disse områder, vil give deres vurdering/dele erfaringer omkring dette problem:
Hvor omfattende er jeres indtryk at det er, hvordan sikrer man sig bedst muligt, skal jeg helt droppe ideen med at hente en bil med pågældende motor (dvs alle 1-serier fra 07 -11), mv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW N47 motorproblemer
  • #1   11. aug 2014 Når motorkoden er N47D20C er der ikke problemer med kæden. Det er på N47D20A den kom i 07-09.

  • Lasss J
    Lasss J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   11. aug 2014 Ifølge det uddrag af en BMW incidence report som vises på nedenstående side, er det hele N47 serien, hvor der er risiko for denne fejl: http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1186713

  • #3   11. aug 2014 I D47D20C er der anden model kæde, kædestrammer og glidere. Så det ikke skulle ske på den

  • Lasss J
    Lasss J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   11. aug 2014 Tak for dine svar Petter:-)

    I den konkrete bil jeg har kig på, er det en N47D20U0 der ligger i - ved du om denne model også har anden kæde, strammer og glidere?


  • #5   11. aug 2014 Den er også opdateret med ny model kæde og kædestrammer

  • Lasss J
    Lasss J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   11. aug 2014 Hej Petter

    Ok - kan du henvise til din kilde?

    Tak for din feedback smiley


  • #7   11. aug 2014 Hvis du går efter alfabetet, kommer u laaangt efter c. Desuden er det fortalt længere oppe, at fejlen blev rettet på alle 20d efter 2009 (N47D20C). Den du kigger på siger du selv er fra 2010 (motorversion N47D20U0), så mon ikke også den har fået opdateringerne på motoren, for tror da næppe de kun laver opdateringen gældende på en årgang kun.

    Og som du selv viser, har Wikipedia har en fin beskrivelse af problemet, med kilde henvisninger.

    Undskyld hvis det virker som et surt opstød, men med en hurtigt søgning kunne du selv finde kilderne, som du delvist havde i forvejen.


  • Lasss J
    Lasss J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   11. aug 2014 Hej SiebenNeicher.
    Tak for svar. Som du dog kan læse i den bmw incident report jeg omtaler længere oppe, er problemet først løst i 2011.... Nu du selv taler om research kan jeg oplyse, at der netop er en hel del omtale af problemer med motorer helt frem til 11. Måske du skulle læse hvad jeg skriver, inden du kommer med et sådan svar smiley


  • #9   11. aug 2014 Ja okay smiley

    Fejlen opstår på de nye motorer hvis olien bliver for tynd. Såfremt du skifter olien oftere, end de hidtil har antaget fra bmw service, skulle det ikke blive et problem.

    Har nogle i familen, som har 120d fra 2011 der har gået omkring 100k og en 520d fra 2010 som har rundet de 250k. Ingen af de to har ikke haft indikationer af kæden skulle være på vej til at knække.

    Da det bedste bmw motorer kan lide, er frisk olie. Hvis du skal ud og se på en, kan du lytte, om den har en mislyd (Både når den er HELT kold og varm).

    Jeg ved ikke helt hvad du ellers søger af oplysninger om den motor?


  • Lasss J
    Lasss J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   11. aug 2014 Det var generelle input og eventuelt erfaringer med motorserien jeg håber på. Nu er det jo "kun" dig og Petter som indtil videre har svaret, men det har jo været svar af den positive slags smiley jeg tror jeg går videre med mit projekt, så vidt man kan stole på at servicebogen er udfyldt troværdigt, har den pågældende bil fået skiftet olie for ca hver 22000 - hvor bmw anbefaler for hver 30000 efter hvad jeg er blevet oplyst herhjemme.

  • #11   11. aug 2014 Okay, så ville jeg ikke være bleg for at gå videre med forhandlinger af købet.

  • #12   14. feb 2017 Hvordan finder man ud af hvilke motorkode man har. ??

  • #13   4. jun 2017 Min fars BMW X1 1.8 med n47 motoren er fra 2013 og den havde fejl med kæden. Det kostede 65.000,- + moms at få den lavet.

  • Om a
    Om a Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #14   23. jul 2018 Har lige købt en BMW 316d med motor kode N47D20C bilen har kun gået 63000 og der er lige begyndt at rasle lidt fra motoren.

  • #15   17. jul 2019 Så Ingen problemer med BMW 320d (f31)?

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #16   28. mar 2020 Har lige købt bmw serie 1 årgang 2009 116d med

    motorkode:N47D20A

    Hvad skal man pas på her siger i..?

    Bilen er kørt 120.000 km nu.. kan ikke høre mislyde eller andet, kun lidt når jeg køre den ud i gear syns jeg der kommer trillende lyd ellers intet ..

    Service delvis overholdt..


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #17   31. mar 2020 ..? Ingen der gider svare..?

Kommentér på:
BMW N47 motorproblemer

Annonce