Gearolie skift alfa romeo 146 {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg skal have skiftet gearolie på min bil alfa romeo 146 ti 2,0. Jeg er dog blevet i tvivl om jeg skal tappe olien af til diff. eller tappe det hele af, efter jeg fandt dette billede: http://img.photobucket.com/albums/v260/brid_dave/gearbox.jpg
Først regnede jeg med at skulle tappe af fra mellemste skrue (Drains only to diff) men den skrue er svær at komme til og den skal vel tømmes helt når man skifter eller hvad (completely drains gearbox)
Jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står hvor meget der tappes v hhv. diff. drain, eller complete drain. Så jeg har overvejet at bruge en oliesuger, men den er måske bedre til at fylde på med i dette tilfælde mht. tyk olie og man måske ikke kan få suget det hele ud.
Så skal jeg completely draine og bare fylde nyt på (har 3 liter). Hvor meget olie skal jeg bruge hvis jeg tapper fra nederste skrue. På forhånd tak.
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 536
nov 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Men så er der vel en masse gammel olie tilbage når den ikke bliver tømt helt, v brug af mellemste skrue, så den nederste er at foretrække. Bare underligt nogle anbefaler den mellemste diff skrue. Tak for svaret.
Gearolie skift alfa romeo 146