{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.972 visninger | Oprettet:

motorlampe blinker {{forumTopicSubject}}

Er lihe kommet hjem fra en længer ferie syd på. Sammen aften jeg kom hjem havde bilen svært ved at starte når den var kold, så trode det var gløde rør (starte fint med lidt start spray) så bestilte nogle nye, men da jeg kørte på motorvejen begyndte motorlampen at blinke. Og skyndte mig at stoppe, nu blinker den bare jeg sidder tændning på, og motoren skal "tørne" meget længe før den starter. . Nogen bud på hvad det kan være..?

Bonus info det er en renault trafic 1.9dci fra 2002 jeg har en ide om det kunne være noget med noget vacuum da den starter lidt nemmer når jeg piller stikket af til vacuum føleren)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorlampe blinker
  • #2   20. aug 2014 Højest sandsynligt en dyse eller to der er gået, de er ikke gode til forkert kørelse.

    Luftmassemåleren er også et sted at kigge, det er ikke altid den melder fejl på den, men derfor kan den godt være problemet.

    Men på med en computer, og få læst fejl ud.


  • #3   21. aug 2014 Hvis det var 2 dyser ville jeg nok kunne mærke det under kørelses smiley

    når jeg forsøger at starte bilen er der kun 75 bar på tilførelsen.. men når bilen er igang ligger den på ca. 250bar (giver jeg gas stiger den til 750bar) fejlkoden siger diesel tryk.. så det er jo rigtigt nok..... men hvorfor ?? tryk ventil ??? pumpe?? fødepumpe??


  • #4   21. aug 2014 Nej når bilen først er startet er det ikke sikkert du mærker dysen er i stykker.

    En commonrail skal have ca 300 bar, så hopper den i gang, det skal den lave inden for 2-3 sec.
    Det der er sket er at dysen overløb smider for meget retur, og derfor kan den ikke lave tryk nok = fejl på trykføleren.

    Eller
    Jeg kan ikke huske om der sidder en regulator der skal skiftes i pumpen på såden en, det kan også være den der ikke dur.

    Men, i første omgang, få målt retur på dine dyser, og derefter overvej hvad der skal ske.
    Der er nogle af de motorer i de vogne der, hvor dyserne er umulige at få op, og hvor bolten til dysernes overfald knækker nede i motoreren.
    Så overvej kraftigt, hvad der skal ske, for knækker en af dem, eller sidder en dyse fast, løber det nemt over 20-30.000.- , og nogle gange er det ikke engang sikkert det kan laves uden at pille topstykket af.


  • #5   24. aug 2014 Det lyder dyrt.. det er langt mere end bilen er værd.... har du evt. Nogle tal for returløb..? Kan se man kan købe renoveret dyser i tyskland for 120 euro stykket... så kan jeg få dem ud og det kun er en eller 2 sååååå kunne det jo godt gå.. men bilen har gået knap 400.000 så det er vel nok alle 4 der trænger

  • #6   24. aug 2014 Jeg kan ikke huske de precise tal for lige den dyse der.

    Men på med returglas, og se hvilken en/flere der smider mere en alle andre retur, eneste måde at gøre det på.

    Det er dyrt smiley , og de fleste hvor bolten enten knætter eller dysen sidder fast, bliver også ofte sendt ud af landet eller skrottet.

    Der er ikke andet for en at prøve, man har lov til at være heldig engang imellem. smiley


  • #7   25. aug 2014 Hehe er sku aldrig heldig.... men kunne se der måtte komme max 40ml retur i min i tomgang. Og det gjorde der så på ca. 10 sek såååå det er nok en ny dyse.. bolten gik ud uden problemer.. men dysen sidder fast, så har bestilt en lille aftrækker hammer til dyser, i håb om jeg kan få den ud med den.

  • #8   25. aug 2014 Når du har de dyse glas på, så kig efter om der er nogle af de andre der giver "en del mere" en dem der giver mindst.

    Det betyder de er på vej, og når du så har fixet den der er helt utæt, så fiser det bare ud i den næst ringest dyse smiley

    Held og lykke med arbejdet smiley


  • #9   26. aug 2014 De så nu ret ens ud de andre.. men tjekker dem når jet har skifte den ene.. men synd3s jeg kan læse mig frem til de skal kodes til boksen. . Og det kan min tester sku ikke.. (generalt er det svært at finde en tester der kan håntere diesel biler fra får 2004) så overvejer lidt at flytte toppen (eletronikken) fra den gamle dyse.

  • #10   26. aug 2014 Det er der også nogle der skal, så må man lige forbi den lokale diesel specialist eller Aut. Værksted., de plejer have udstyret til det

  • #11   26. aug 2014 Ja dem er der bare ikke så mange af her... men som sagt tager styre delen fra den gamle og flytter over på den nye.. og idag fik jeg mit værktøj til at aftrække dyserne det virkede helt fint. . Så nu venter jeg bare på den nye dyse.. og den skulle komme i morgen... smiley

  • #12   27. aug 2014 Jeg vil ikke anbefale at skille den nye dyse af, og flytte noget som helst rundt, der er mange små små ting inde i dysen som skal ligge rigtigt før den virker.

  • #13   27. aug 2014 Har taget toppen af den gamle for af få aftrækkeren på... der ligger kin en feder og en skive i det lag så tager chancen....

  • #14   27. aug 2014 Yup og en meget meget meget meget lille kugle, som er meget vigtig den komme til at ligge i midten.

    Men hvorfor skifte det over når du har fået dysen op ?, det giver jo ingen mening at skille den nye af ?


  • #15   27. aug 2014 Haha det er sgu ikke toppen af dysen der skal kodes. Det er hele dysen. Hvis du laver det nummer der så kan du sgu æige så godt køre med en ukodet dyse.

  • #16   28. aug 2014 Trode faktisk ikke den kunne starte uden at kode den (hvad ved jeg om commen rail systemer er jo 8år siden jeg var mekaniker) men er skiftet og starter og køre fint..

  • #17   28. aug 2014 Men er faktisk i tvivl om hvorvidt den skal kodes. .. da jeg har fundet nogle eksempler på hvor og hvordan koden skal stå... men det gør der ikke på mine dyser....



    profilbillede
  • #18   28. aug 2014 T

    profilbillede
  • #19   28. aug 2014 T

    profilbillede
  • #20   28. aug 2014 Normalt gør det ikke nogen forskel på Bosch anlæg mht kodening, den kan saktens starte og den køre også ok.
    Men hvis den kan, så få det gjort for en sikkerheds skyld.

    Koderne behøver ikke stå samme sted på dysen, har du f.eks fået en renoverert dyse, kan der sidde et klistermærke på dysen med koden på.


  • #21   28. aug 2014 Det er en renoveret dyse... men ingen klistermærke..?

  • #22   28. aug 2014 Så er det slet ikke sikkert den skal kodes smiley

  • #23   28. aug 2014 Det eneste der var med var denne lap papir og det eneste der kunne ligne en kode lidt er det der 30061c men det er et serie nummer der står..?

    profilbillede
  • #24   29. aug 2014 Serie nummer ville stå ved S/N, det ligner ikke der står nogle kode er.
    "Old/New" vil jeg skyde på er hvor koden står, den gamle og den nye i tilfælde af den har en kode.

    Prøv evt ring og spørg en aut. forhandler om den skal kodes.


Kommentér på:
motorlampe blinker

Annonce