4.972 visninger
|
Oprettet:
motorlampe blinker {{forumTopicSubject}}
Er lihe kommet hjem fra en længer ferie syd på. Sammen aften jeg kom hjem havde bilen svært ved at starte når den var kold, så trode det var gløde rør (starte fint med lidt start spray) så bestilte nogle nye, men da jeg kørte på motorvejen begyndte motorlampen at blinke. Og skyndte mig at stoppe, nu blinker den bare jeg sidder tændning på, og motoren skal "tørne" meget længe før den starter. . Nogen bud på hvad det kan være..?
Bonus info det er en renault trafic 1.9dci fra 2002 jeg har en ide om det kunne være noget med noget vacuum da den starter lidt nemmer når jeg piller stikket af til vacuum føleren)
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Luftmassemåleren er også et sted at kigge, det er ikke altid den melder fejl på den, men derfor kan den godt være problemet.
Men på med en computer, og få læst fejl ud.
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
når jeg forsøger at starte bilen er der kun 75 bar på tilførelsen.. men når bilen er igang ligger den på ca. 250bar (giver jeg gas stiger den til 750bar) fejlkoden siger diesel tryk.. så det er jo rigtigt nok..... men hvorfor ?? tryk ventil ??? pumpe?? fødepumpe??
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
En commonrail skal have ca 300 bar, så hopper den i gang, det skal den lave inden for 2-3 sec.
Det der er sket er at dysen overløb smider for meget retur, og derfor kan den ikke lave tryk nok = fejl på trykføleren.
Eller
Jeg kan ikke huske om der sidder en regulator der skal skiftes i pumpen på såden en, det kan også være den der ikke dur.
Men, i første omgang, få målt retur på dine dyser, og derefter overvej hvad der skal ske.
Der er nogle af de motorer i de vogne der, hvor dyserne er umulige at få op, og hvor bolten til dysernes overfald knækker nede i motoreren.
Så overvej kraftigt, hvad der skal ske, for knækker en af dem, eller sidder en dyse fast, løber det nemt over 20-30.000.- , og nogle gange er det ikke engang sikkert det kan laves uden at pille topstykket af.
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Men på med returglas, og se hvilken en/flere der smider mere en alle andre retur, eneste måde at gøre det på.
Det er dyrt , og de fleste hvor bolten enten knætter eller dysen sidder fast, bliver også ofte sendt ud af landet eller skrottet.
Der er ikke andet for en at prøve, man har lov til at være heldig engang imellem.
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Det betyder de er på vej, og når du så har fixet den der er helt utæt, så fiser det bare ud i den næst ringest dyse
Held og lykke med arbejdet
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Men hvorfor skifte det over når du har fået dysen op ?, det giver jo ingen mening at skille den nye af ?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Men hvis den kan, så få det gjort for en sikkerheds skyld.
Koderne behøver ikke stå samme sted på dysen, har du f.eks fået en renoverert dyse, kan der sidde et klistermærke på dysen med koden på.
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
"Old/New" vil jeg skyde på er hvor koden står, den gamle og den nye i tilfælde af den har en kode.
Prøv evt ring og spørg en aut. forhandler om den skal kodes.
motorlampe blinker