{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Seat Leon 1M 01222 airbag fejl - hjælp!? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har købt en Seat Leon 1M fra 2004 med en airbag fejl.

Da jeg satte testeren på (billig kabel og vcds lite) fik jeg denne fejlkode.

01222 - crash sensor side airbag passenger side (G180) 30-10 - open or short to plus - intermittent

Jeg læste lidt om fejlen på diverse sider og fandt frem til modellen har en svaghed med at tage vand ind ved dørlisten og ned under tæppet til crash sensoren. Ganske korrekt var der meget fugt under tæppet. Det var der en del der havde oplevet og derfor skiftet sensoren.

Den sensor ser sad i havde dette partnumber
6Q0 909 606

Jeg fandt en på eBay fra en bil uden skade. Jeg fik derudover en kammerat fra et værksted til at tjekke op på dette ved hjælp af bilens stelnummer. Det nummer han fandt ud af var 6Q0 909 606 K. Jeg fandt derfor også denne sensor på eBay hvor stikket også stadig var monteret på, ligeledes fra en bil uden skade.

Jeg valgte at montere K-modellen og igen sætte testeren på. Jeg fik så denne fejlkode:

01222 - crash sensor side airbag passenger side (G180) 62-00 - no or incorrect adjustment

Jeg tænkte derfor problemet måske lå i selve stikket. Valgte derfor at crimpe det andet stik på, fejlen forblev den samme. Og det er lavet ordentlig. Det er ligegyldig hvilken sensor jeg nu monterer - selv den gamle - så får jeg nu denne fejlkode.

Lige når man drejer nøglen går der nogle sekunder og så slukker lampen i 1-2 sekund og kommer så fast på igen.

Nummeret på min controller er :

1C0 909 605 A

Skal den kodes til sensoren?

Hvis jeg piller batteripolerne af og venter lidt tid, sker det så noget ved at ohme ledningerne igennem fra crash sensoren?

Nogle der har et godt input? Er ved at være lidt tom for ideer

God dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Leon 1M 01222 airbag fejl - hjælp!?
Kommentér på:
Seat Leon 1M 01222 airbag fejl - hjælp!?

Annonce