{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Dana V
Dana V
Tilmeldt:
3. jun 2012
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56

Bil død efter vand {{forumTopicSubject}}

Hej. Håber nogen kan give et godt råd! Jeg var ude og køre i går, og der var et kraftigt regnvejr, kørte igennem et par store vandpytter på vejen hjem. Når jeg koblede ud steg omdrejninger til 3-3500 RPM, og efter en 5 KM ca huggede bilen kraftigt, den kunne ikke tage gas, og den sagde bang i udstødningen, fik den ind på en P-Plads før den gik ud. Nu står jeg så med en bil der ikke vil starte, ser ikke ud til at der er gnist på tændrør, Hvad gør jeg nu ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil død efter vand
  • #2   10. sep 2014 Hvis den har fået vand ind i indsugningen og fået det ind i cylinderne kan du risikere at det har ødelagt topstykket eller stemplerne da vand ikke kan komprimeres og så er der noget der må give sig.

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #3   10. sep 2014 Det er en Ford Mondeo St.Car 2,5 V6 fra 1998

    Kørte jo alligevel en 5-6 KM efter, vandpytten. Hvis det var vand i motor, ville den da vel stoppe med det samme?


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 195
    #4   10. sep 2014 tjek tandremmen hvis den har en,ellers se om knaster og stempler tørner sammen,den laver ingen gnist hvis det ikke tørner

  • #5   10. sep 2014 Vand i strøm fordeler min gjorde det samme en gang.

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #6   10. sep 2014 Brian A: Den har ikke tandrem??

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #7   10. sep 2014 Rasmus: Strømfordeler og spole er vist den samme dims, min søn har skiftet den med en anden uden held.

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 195
    #8   10. sep 2014 jeg skrev hvis den havde,ikke;)

  • #9   10. sep 2014 hvis den har slugt vand kan du være uheldig at den har bukket plejstængerne

  • #11   10. sep 2014 Sikke noget pladder... det er da meget underligt at jeg så 2 gange som mekaniker har oplevet kundebiler der har bukket stængerne efter at have slugt vand grundet lavt siddende indsugning. Prøv du at se om du kan komprimere vand smiley

    At der ikke er gnist tyder på han måske er heldig, men i værste fald kan den sgu sagtens smaske stængerne


  • #12   10. sep 2014 Jeg har også hørt om bukkede plejlstænger hvis motoren hiver vand ind.

  • #13   10. sep 2014 Hahaha.... Fuck en røver...
    Vand der bukker plejlstænger, jeg må le....
    1. En cylinder på en moderne motor vil aldrig kunne fyldes helt med vand, medmindre hele motoren står under vandets overflade.

    2. Hvis du endelig fik fyldt cylinderen helt op, så der intet luft var. Og motoren samtidig rendte med pænt mange tusind rpm... Så ville den med garanti smadre både toppakning og stempelringe, før den ville smadre stængerne... Men ærlogt talt så tror jeg bare den ville blokke motoren, uden nogen materiel skade...


  • #14   10. sep 2014 Haha nej vand kan ikke ødelægge plejlstænger. Så siger jeg det til en af mine kunder hvor plejlstangen bankede hul i blokken efter han var kørt igennem en 30 cm dyb vandpyt

  • #15   10. sep 2014 Så tør jeg da ikke tænke på hvad der sker hvis der er fejl på bilens indsprøjtnings-system, og cylinderen pludselig er fyldt med benz/diesel... Eller olie, når den bliver ældre....

  • #16   10. sep 2014 hiv alle tik du kan se fra hinanen og blæse dem med trykluft og så en gang kontaktsprey hvis det var inde i motoren ville den jo stadig lave gnist

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #17   10. sep 2014 Vi sad og tørnede samtidig med vi gav gas, og lige pludselig startede den motoren, røg op på 5000 rpm, masser af bum bum i udstødningen, og så døde den bare ud igen og vil ikke starte mere .....

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 195
    #18   10. sep 2014 det er vel ikke så vanskeligt,enten er motoren ude af takt ellers tænder den forkert

  • #20   10. sep 2014 Peter R, er du sikker på du har nok baggrund til at komme med sådan en udtalelse? Der skal faktisk under 1 dL vand ind i kammeret for at bukke plejstængerne. Og det er nu et kendt fænomen for mekanikere at det kan ske.

    Folk der påstår at vand ikke kan bukkeplejstænger burde måske lige prøve at bruge google til det formål det er her for. Det hedder forresten Hydrostatisk lås.

    http://www.croberts.com/Hydrostatic-lock.htm


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #21   10. sep 2014 Er vist mange af de bilejere som fik vand i motoren sidst det meste af kbh stod under vand ville være glade for hvis vand ikke kan bukke plejstængerne. For så fejler deres motor jo ikke noget.
    Ironi kan forekomme i indslaget..


  • #22   10. sep 2014 Guldhammer: Du skal vist lige i skole igen.
    Når en motor suger vand ind så kommer det gennem filter osv og ender i cylinderen.
    Det koster en plejlstand eller flere alt efter motor.
    Jeg har skiftet 3-4 motorer pga vandpytter.
    Hvordan tror du en gummiged kan bruge olie til at løfte skovlen via en cylinger.
    Helt det samme på en bil hvor der kommer vand ind.
    Så kan stemplet ikke komme op og krumtappen bøjer stangen.


  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #23   10. sep 2014 Der er ikke vand i motoren,

  • #24   10. sep 2014 Her var den ene.

    profilbillede
  • #25   10. sep 2014 Så er det noget elektrisk der har fået vand.

  • silas f
    silas f Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 8
    #26   10. sep 2014 Måske lambasonden? Prøv at tjek dit stik.

  • #27   10. sep 2014 Der står vand omkring dine tændrørsledninger/tændrørshætter/tændrør.
    Mærk ledningerne op (hvis der ikke er nummer på, brug evt malertape, eller tag nogle billeder af ledningsføringen med mobilen).
    Afmonter alle ledninger og få dem tørret godt og grundigt, kig ned til tændrørene at der ikke står vand omkring dem.
    Når alt er tørret og ok samler du og bilen er ok igen smiley

    Med en 12volt polsøger (med pære, ikke digital) kan du kontrollere at der kommer signal til tændspolen i det trebenede stik, og gør der det SKAL der komme gnist til tændrørene.


Kommentér på:
Bil død efter vand

Annonce