{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Gearstang Fjeder ? {{forumTopicSubject}}

har en Seat Altea FR, som jeg er utrolig glad for. Jeg har dog et problem med gear'et.

Gearet hopper ikke på plads i midten. Når jeg f.eks. trækker på gear håndtaget til venstre, forbliver den på venstre side, det samme når jeg skubber den til højre, falder den ikke ind på plads, den bliver der ude.. MON det er en fjedre der skubber den tilbage i midten???

Ser frem til at høre jeres råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearstang Fjeder ?
  • #1   12. sep 2014 I fordumstider da golf II var populær, var det meget almindeligt at få en løs gearstang, der ikke ville gå på plads. Til golf II kan man få et rep. sæt til gearkassen. Det kan man sikkert også til din, uden at jeg ved noget om det.

Jeg har endda selv oplevet problemet på min astra. Der var det en lille stang på gearkassen der skulle skiftes. Den kostede 50 kr og blev skiftet med en hånd på under 5 minutter.

På min astra skyldes problemet følgende: Der går to stænger ud fra gearstangen og ud på gearkassen. For enden af disse stænger er der en tværgående stang, der holder de to stænger i konstant afstand af hinanden. Denne tværgående stang er forsynet med to små "skåle", der hver går på et kugleled på de to stænger. Systemet kan således arbejde, når der skiftes gear fra kabinen. Desværre var skålene på denne tværgående stang blevet slidte, så den kunne give sig. De to stænger var derfor ikke 100% i den rigtige afstand af hinanden og kunne derfor "sætte sig fast" = gearstangen ikke ville gå på plads.

Håber ovenstående gav mening smiley

Kommentér på:
Gearstang Fjeder ?

Annonce