Ford Focus 2013 start problemer {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en automatgearet focus 1.6 liters benzin fra 2013, som jeg har kørt 42.000 km i.
Den er købt i Thailand, så den er højre styret, passet med alle services, dog har jeg et gentagende problem som forhandleren ikke lige kan løse.
Nogle gange når jeg prøver at starte slår bilen bare over. Der sker ingenting, hører kun et klik og så ingenting. Det er som om den aflader utroligt hurtigt lyset bliver svagere og mine vinduer går langsommere op og ned, mens jeg venter på en med startkabler for at få den igang igen.
Batteriet er skiftet på garantien, men problemet er gentagende. Engang imellem kan den startes igen efter den har klikket i en 1 time uden problemer.
Jeg er ikke særlig bilkyndig, og sproget gør sig også gældende, når forhandleren sætter computer til og ikke kan finde nogen fejl. Men det er jo problemet med periodiske fejl.
Er der nogen der kender til dette problem og hvad der kan gøres?
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 107 Svar: 1.357
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Trådstarter skal gå til det samme værksted igen og sige at fejlen stadig er der.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.712
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.712
Lyder som starter eller generator, MEN hvis det var så simpelt, så havde værkstedet jo nok fixet det.
Find en autoelektrikker, de kan det gylle.
feb 2011
Følger: 19 Følgere: 12 Biler: 10 Emner: 93 Svar: 649
ved godt din er meget nyere, men ville da også mene det lyder som defekt generator
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det er helligdag i dag så jeg kan desværre ikke gøre noget, men tager den op i morgen og får kigget på generatoren.
Jeg har været ved forhandleren flere gange med samme fejl, men de bliver ved med at sige, at det intet er i vejen, hvilket jo så er håbløst når de skal ud en uge eller 2 senere med startkabler til mig.
Kan også være jeg bare er blevet scammet mht. batteriet at de bare har pudset det og sat det i igen, bliver i hvert fald mistænkelig hvis ikke Ford dækker deres udgifter.
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 107 Svar: 1.357
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg får skiftet generator i morgen
Så virkelig mange tak for hjælpen
Ford Focus 2013 start problemer