bmw e23 732i pludre og hakker ! {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft rigtig meget bøvl med min BMW. Den pludre og spytter helt vildt når man kører, så trækker den lidt og så stopper den med at trække osv. i 1 gear hvis man giver gas så går den næsten helt ud.
Kører man stille og rolig og kun snitter gassen så kan den kører nogenlunde. Holder man i frigear og giver gas så lyder den helt sund og sætter ikke ud.¨
Det er især slem når bilen bliver varmere og varmere, men gør det også når den er kold.
Vi fandt ud af knasten var fuldstændig slidt fordi den ikke havde fået smøring(tidligere ejer havde ikke lavet det ordentlig) Motor blev renoveret med ny aksel, vippearme, toppakning osv. det hjalp dog intet da alt det var skiftet.
Den har stået ved mekaniker som er rimelig hård til motor, dog har han ikke rodet helt vild i BMW og nu giver han op. Han har tjekket "alt".
Tjekket "dyser" om de sprøjter rigtig, tjekket brændstoftryk, tjekket tænding, prøvet med anden tændspole, prøvet med anden LMM, nye tændrør, nye kabler og intet viser fejl. Det har dog kun været muligt at tjekke nogen af tingene imens den har stået i tomgang hvor den jo går okay.
Hvad tænker i problemet kan været ?? HJÆÆÆÆLP!
Jeg tænker styreboks evt.? mit sidste bud var LMM, men der hjalp det ikke med en anden.
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 2
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 76
bmw e23 732i pludre og hakker !