VW 2,0 TDI forskellige dyser..... {{forumTopicSubject}}
Skulle der lige være en VW mekaniker eller klogt hoved der lige kunne hjælpe....
Har en Vw Touran 2,0 TDI 170 HK, som begyndte at sætte ud og hakke. Nye dyser var konklusion, men det lokale VW værksted har netop skiftet dem på kulance dækning, u.b.
MEN den kører ik som den gjorde førhen. Hakker lidt i acceleration og mangler lidt trækkraft.
Ved et tilfælde talte jeg med en vw mekaniker, det kunne være tilfældet at man havde kommet til at sætte forkerte dyser i...
Det var set før, sagde han.
170 hk og 140 hk motor kører differenceret dyser....
Dyserne er næsten identiske, men den ene ender med et T anden med et V tror jeg det var...
Er der nogen der ved mere om dette
PFT for input
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
Men kan godt lyde som dysser har de huske og skifte ledningsnettet samme tid smid evt en Vcds på der kan du se hvordan dysserne er
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.240
Dyserne passer i begge motore.
Har prøvet at montere en 140 hk dyse i en 170 hk motor og den gik på 3 cylindere.
Hvis jeg var dig, og ud fra hvad du skriver så lyder det som om der er olie i dit brændstof filter, fordi den har defekt tandem pumpe
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
en defekt pumpedyse vil give følgende tal:
Cyl 1 0.46 mg/str Inj. Quantity
Cyl 2 0.00 mg/str Inj. Quantity
Cyl 3 -1.77 mg/str Inj. Quantity
Cyl 4 1.31 mg/str Inj. Quantity
Tallene ville se således ud hvis alt er 100% iorden:
Cyl 1 0.22 mg/str Inj. Quantity
Cyl 2 0.23 mg/str Inj. Quantity
Cyl 3 -0.14 mg/str Inj. Quantity
Cyl 4 -0.32 mg/str Inj. Quantity
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=43611
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
Dyser, ledningsnet er skfitet.
Fik lavet service kort tid for inden, hvor brændstoffilter også blev skiftet kan jeg se på faktura.
Men det jeg synes er mærkeligt, er at den kørte perfekt lige indtil den begyndte at skabe sig med dyserne, VW har haft tester på samt gået den efter inden da og sagde det var dyserne, 2 af dem var færdige men alle 4 inkl. ledningsnet mv. blev skfitet på garanti.
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
Kom lige i tanke om det også kan være topstykker har jeg skifte på 2 nemlig de kan blive ovale ved dysserne i topstykket og giver en ikke 100% tæt dysse gang og skal derfor nyt top stykke på kendt fejl på 140 & 170
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 521
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
Tak for info.
- Ved igangsætning er den lidt urolig v acceleration, men trækker herefter fint opefter.
- Ved kørsel og man så bruger momentet til at trække, fx har jeg skulle overhele en lastvogn v. 70 km.t, så plejer jeg at bruge momentet til at komme let og elegant uden om uden at give den bundgas, men sidste gang gik det ik godt, den begyndte at hakke i acceleration den den skulle udenom, ik speciel fed oplevelse....
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
Synes bare det påfaldende, den kørte perfekt indtil det med dyserne. Efter dysseskift kører den ik som den gjorde, kan selvfølgelig være en anden fejl, synes bare det er meget påfaldende.
Står hos VW nu, de kigger på om der skulle være fejl på de dysser der er sat i
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
VW 2,0 TDI forskellige dyser.....