2.166 visninger
|
Oprettet:
Fabia 2003, bremselys defekt, hjælp søges! {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Mit baglys og bagbremselys forsvandt fuldstændig (og forvarmeren lyser er også altid i speedometeret) på min skoda fabia, så jeg skiftede 2 døde sikringer til baglyset i sikringsboksen og det hjalp sådan, at der i dag er baglys. Men jeg har stadig ikke bremselys såvel som forvarmeren stadig lyser! Hvad kan det være? Jeg har haft stoplyskontakten af at kigge inden jeg skiftede sikringer, og den sad fint i holderen og ser ikke ud til at fejle noget åbenlyst? Kan den være defekt alligevel?
Andet?
Tak på forhånd!
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
maj 2005
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.657
Stoplyskontakten er mit bedste bud på fejlen. grunden til at lampen lyser , er fordi stoplyskontakten også bruges til at slå fartpiloten fra, på den måde er den "viklet" ind i motorstyringen.
Altså skift kontakten, evt. få tester på
maj 2005
jul 2007
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
Stoplyskontakten har to sæt kontakter - et der åbner og et der lukker når kontakten påvirkes !
Hvis de to kontaktsæt ikke følges korrekt ad melder motorstyringen fejl på kontakten og det gør den på din bil ved at den tænder forglødelampen som indikering af at der er en fejl på bilen !
samtidig er det meget vigtigt at kontakten monteres korrekt da den åbner en lås i kontakten når den drejes "rigtigt" på plads - så måske har du beskadiget den da du havde den ude eller da du satte den i igen - på med en motortester og se hvad fejl der udlæses !
Hilsen Polobjørn
apr 2011
Følger: 30 Følgere: 30 Emner: 55 Svar: 80
Fabia 2003, bremselys defekt, hjælp søges!