VW T5 Div. El Problemer {{forumTopicSubject}}
Godaften
jeg har en t5 1,9 tdi fra 2006 som har nogle mærkelige el problemer.
Jeg har lige fået skiftet motor i den pga. Delvis stoppet oliesi - og herefter er der kommet flere el problemer.
Mit for og baglys står og pulserer i styrke både i tomgang og ved omdrejninger - i tomgang er det ikke så hurtigt men når man giver den nogle omdrejninger så ligner det næsten en politibil's forlygter der blænder op og ned... Dog ikke lige så kraftigt
hornet laver det samme når man trykker på det - op og ned i lyd styrke.
Min olie lampe bipper 3 gange og fortsætter med at blinke - der er rigeligt olie på - og nogle gange slukker den og andre gange fortsætter den med at blinke og til tider bipper den gladeligt 3 gange mens den blinker.
Vandtemperaturmåleren i instrumentbrættet kommer ikke over 50 grader - et par få gange har den været oppe på 60 grader - der er blevet skiftet føler samt thermostaten er også helt ny.
Ved ratstammen er der noget relæ der står og klikker - lyder som 1 eller 2 stk. - og når der er kliklyde virker min forreste vinduesvisker ikke som den skal, men stopper op undervejs hen over ruden.
Idag kom der så et nyt problem til... Når jeg blinkede til en af siderne så skete der ikke noget inde i bilen - altså hverken blinklyde eller lys i pilene, men blinklygterne ude på bilen blinkede som de skulle og når jeg drejede lyskontakten kom der heller ikke lys i instrumenterne... Da jeg havde slukket bilen for at læsse af og tændte den igen ca. 10 minutter senere virkede disse 2 ting igen.
Alle problemer ovenover var der ikke før jeg fik skiftet motor - jeg ved ikke om det er samme generator som sidder på fra den gamle motor, men det burde det være.
nogle gode forslag til hvad det kan være der er sket :?:
mvh.
Kim
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Emner: 17 Svar: 237
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Emner: 17 Svar: 237
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
Alle forbindelser mellem motor og karos m.m. er afmonteret og slebet så der er kontakt som der skal være.
men problemerne er der endnu
når bilen står i tomgang lader den med 14.4 V og med nogle rpm kommer den op på 14.68 som det højeste.
da remmen blev taget af generatoren forsvandt blinkeriet med lyset og så snart den kom på gik der lige 5-10 sekunder så blinkede lyset igen.
man kan skifte regulatoren i generatoren, men vil det være bedre at skifte hele generatoren istedet for - OG kan dette have indflydelse på de fejl der er inde i kabinen med relæer der står og klikker???
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
nu har jeg så lagt mærke til der er en kort skrabelyd der lyder som om den kommer ved hver omgang - lidt svært at forklare men den kommer regelmæssigt i tomgang. Og hvergang lyden er der så blinker lyset, så tænker det ikke er nok kun at skifte relæet i generatoren, men skifte hele generatoren istedet for.... så er det bare hvilken en det er der skal sættes på - der er minimum 5 at vælge imellem uanset hvor jeg søger
http://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/n360195032/?regnr=XT88500&tid=17370&refloc=1®nrrecid=10565753&group=1900&refloc=3#top
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
ved du hvad der kendetegner en rigtig vw nørd? når man trykker ham på dunken så siger han VeeWee
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
Var helt flad af grin da jeg læste din joke
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
Men min temperatur måler virker stadig ikke.... Hvor sidder føler en på motoren og kan jeg tjekke forbindelsen ved at sætte ledningen direkte på stel for at få den til at give udslag?
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
VW T5 Div. El Problemer