VAG Forklaring ønskes (dygtig mek.) {{forumTopicSubject}}
Hej
Har en Skoda Superb 2 TDI 1.9 PD (105 HK) med 215000km på klokken.
Koblingen er begyndt at opføre sig underligt. Pedal skal næsten helt i bund før der er ud/ indkobling.
Kobling "fedter" ikke, så tror ikke kobling er slidt ned, men hvad kan det så være.
Har kigget lidt på nettet og spurgt et værksted.
Værksted siger at det sikkert er slavecylinderen der er utæt, og på min motor sidder den inde i koblingshus, derfor skal gearkasse af for at skifte den og så skifter man kobling etc. Nu man har det hele af.
Andet sted læser jeg at det sikkert bare er hydraulikken på koblingen der skal skiftes/udluftes.
Og andre igen at slavecylinder sidder ved pedal
Hvordan finder jeg ud af hvad der er korrekt.
Kan jo hurtigt regne ud at det ene er en forholdsvis billig ting og det sidste en mega udskrivning.
Teknisk forklaring ønskes (VAG mek, går ud fra motor er identisk)
Mvh haug
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
Koblingsvæsken var kul sort, så efter en god gennemskylning af hoved/slavecylinder kom den til at virke igen.
Det hvertfald billigst at starte dér.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
Var lige ude og kigge med min fedtede lommelygte. Næsten umuligt at se derned, men der er sgu "fugtigt" omkring hvor rør går ned i hus. Håber sgu bare det er det.
Har en aftale med værksted kl. 14 i morgen
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 117
nyt svinghjul kobling og hydraulisk udrykker leje og så kører den igen, jeg har lavet mange af dem og det er det samme hver gang.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det er koblingen der er ved at være slidt.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
VAG Forklaring ønskes (dygtig mek.)