{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Peugeot 106 servoproblem {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min fatter har en 106'er 1,1. Den er købt fornyelig med en defekt motor (toppakning færdig). Vi kørte lidt i den med den defekte motor for at spotte fejlene inden vi brugte alt for meget tid på den. Den virkede dog ret sund, og den eneste store fejl udover motoren var at servostyringen ikke virkede.

I forbindelse med vi skiftede motoren i bilen tog vi også den gamle servopumpe ud. Vi satte strøm direkte til den og den var død. Da vi havde pladsen tog vi servopumpen fra donorbilen med ud. Den testede vi med et batteri, og den pumpede ligeså fint.

Da vi havde smidt den nye motor i og byttet rundt på servopumperne kommer problemet så. Så snart vi sætter tændning på bilen begynder selve pumpen at ryge (ikke relæet). Det virker som om at den er ved at brænde lakken af vindingerne på selve servomotoren. Vi kører nu i bilen uden servo, da vi har fjernet relæet.

Hvad kan problemet være? Skal motoren kun pumpe kort når der er faldt i tryk, eller hvordan foregår det. I såfald hvad giver signalet til pumpen. Tænker det er måske der fejlen ligger, og derfor den gamle pumpe også var stået af. Nogen der har forstand på sådan en fransk maskine?

Modtager alle gode idéer og personer med kendskab til det.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 106 servoproblem
Kommentér på:
Peugeot 106 servoproblem

Annonce