Peugeot 106 servoproblem {{forumTopicSubject}}
Hej,
Min fatter har en 106'er 1,1. Den er købt fornyelig med en defekt motor (toppakning færdig). Vi kørte lidt i den med den defekte motor for at spotte fejlene inden vi brugte alt for meget tid på den. Den virkede dog ret sund, og den eneste store fejl udover motoren var at servostyringen ikke virkede.
I forbindelse med vi skiftede motoren i bilen tog vi også den gamle servopumpe ud. Vi satte strøm direkte til den og den var død. Da vi havde pladsen tog vi servopumpen fra donorbilen med ud. Den testede vi med et batteri, og den pumpede ligeså fint.
Da vi havde smidt den nye motor i og byttet rundt på servopumperne kommer problemet så. Så snart vi sætter tændning på bilen begynder selve pumpen at ryge (ikke relæet). Det virker som om at den er ved at brænde lakken af vindingerne på selve servomotoren. Vi kører nu i bilen uden servo, da vi har fjernet relæet.
Hvad kan problemet være? Skal motoren kun pumpe kort når der er faldt i tryk, eller hvordan foregår det. I såfald hvad giver signalet til pumpen. Tænker det er måske der fejlen ligger, og derfor den gamle pumpe også var stået af. Nogen der har forstand på sådan en fransk maskine?
Modtager alle gode idéer og personer med kendskab til det.
På forhånd tak.
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 270
hvis det er sådan en servo jeg tænker på, så bliver den trukket rundt af multiremmen hvilket gør at den pumper konstant vil jeg tro?
Nu spørger jeg dumt men har du fyldt det rigtige væske på den?
Men hvad skal du da også bruge den servo til når du har din helt egen rugbrøds servo i armene
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
Er der kommet vand i den?
nov 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 613
Tror ikke der er kommet vand i den. Vi har haft den helt tømt ude af bilen, og den har efterfølgende fået helt nyt frisk servoolie. Det er var i systemet da vi tømte det så også helt rent og fint ud.
Det virker næsten som om den er låst og ikke kan arbejde. Ved ikke om den skal køre hele tiden, eller kun når der er brug for den. Det er som om den hele tiden får signal til at køre. Nogen der ved hvad der giver det signal i såfald?
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
og så kan der være så meget modstand at den brænder varm og derved begynder at ryge, lige som når man voldtager en bordmaskine eller vinkel sliber
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
Peugeot 106 servoproblem