{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

golf 2 sænkning {{forumTopicSubject}}

Hej jeg.
Jeg har en gammel 2 er, som trænger til nye støddæmpere. Jeg har lidt overvejet at sænke den. Men Synshallen vil jo gerne have 50 cm op til underkanten af lygten. Lige nu er der 51,5. Så går det jo ikke at sænke den 40 mm. Men er vi ude i at den evt allerede er sænket? Er der nogen som ved hvad lygte højden er på en golf 2 med standard undervogn?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 2 sænkning
  • #1   15. okt 2014 nye støddæmper/fjedre hæver jo bilen mere end den er nu. Da de jo ikke er så trætte som de gamle. Så du kan jo sagtens sænke den.

  • #3   15. okt 2014 Deutsche_ læs lige loven igen smiley

    3) En lygtes største og mindste højde over vejbanen måles ved tjenestevægt -
    ekskl. fører- til lysåbningens overkant henholdsvis underkant.
    En lygtes afstand til køretøjets yderste kant måles som afstanden mellem
    denne og lysåbningens yderste kant, idet der ses bort fra udvendige førerspejle
    og sideblinklygter. Afstanden mellem to lygter i et lygtepar måles som afstanden
    mellem de punkter i lysåbningerne, der ligger nærmest ved hinanden


  • #4   15. okt 2014 Det var ikke det synsmanden forklarede, da jeg var nede og snakke med ham ang det. Han sagde 50 cm til underkant af lygten.

  • #7   15. okt 2014 Ja så kommer jeg lidt i klemme, hvis min undervogn er standard. For så har jeg kun 15 mm at give af smiley

  • #9   15. okt 2014 Ja ok. Så egentlig er det No go at sænke den 40 mm, da man så ender på 48 cm?

  • #10   15. okt 2014 Deutsche_ når du sænker bilen skal du jo igen justere dine lygter så den lyser længere fremad. Det er jo netop derfor de har en minimums grænse for hvor langt nede lygten må sidde.

    6.02.003 Nærlyslygter
    »E«- eller »e«-godkendt nærlyslygte er funktionsmærket »C«. Foran C’et er eventu-
    elt anført et H for halogenlygte eller et D for gasudladningslygte.
    Såkaldt »vibralys«, der får lyset til at blinke med meget hurtig, men netop synlig fre-
    kvens, er ikke tilladt.
    (1) Nærlyslygte
    a) skal afgive lys af hvid eller gullig (selektiv gul) farve,
    b) skal være anbragt foran på køretøjet,
    c) skal kunne oplyse vejbanen mindst 30 meter foran køretøjet,
    d) skal være indrettet til højrerettet, asymmetrisk nærlys,
    Det skal bemærkes, at »DOT«-mærket nærlyslygte, (se under pkt. 6.02.020
    (4)) anses som indrettet med højrerettet, asymmetrisk nærlys, hvis kerne-
    strålerne rammer skærmen i lygteindstillingsapparatet et stykke til højre for
    midten, og selvom lysbiledet viser en mindre tydelig lys/mørkegrænse og en
    mindre stigning til højre for midten end en EF-/ECE godkendt nærlyslygtes.
    i
    Før 01.05.77:
    Nærlyslygte kan være indrettet til symmetrisk nærlys.
    Før 01.04.74:
    Nærlyslygte – bortset fra lygte med dobbelttrådshalogen-
    lampe – kan være indrettet som højre dip lygte (strålebund-
    tet rettet nedad til højre).
    e) skal være anbragt højst 0,40 m fra køretøjets yderste punkt,
    Før 01.01.71:
    Nærlyslygte kan være anbragt mere end 0,40 m fra køretø-
    jets yderste punkt, såfremt positionslygten ikke kan slukkes,
    når nærlyslygten er tændt.
    f) skal være anbragt mindst 0,50 m og højst 1,20 m over vejbanen, og
    Før 01.01.71:
    Nærlyslygte kan være anbragt mindre end 0,50 m over vej-
    banen.
    g) skal være synlig mindst 15° opad og 10° nedad samt mindst 45° udad og
    10° indad.


  • #12   15. okt 2014 Deutsche_ hvad mener du med forkert? Manden spørger om hvor højt der skal være til underkanten af lygten, når han sænker sin bil. Så står der at der skal minimum være 50 cm op til underkanten af lygten? så hvad er forkert? det er da netop det manden spørher efter.

  • #13   15. okt 2014 Må nok bare smide et par standard dæmpere og fjedre i den så. Og så sænke den efter synet smiley

  • #14   15. okt 2014 Kommer jo også an på om det er standart fælge og dæk du har på. Du for højere også bilen hvis du gør dæk omkredsen 5% større

  • #16   15. okt 2014 Deutsche_ hvad er det der ikke står noget om? du bliver ved med at komme med udtalelser om noget.uden at sige hvad det er du taler om. Hvad er det der ikke står i den tekst?

Kommentér på:
golf 2 sænkning

Annonce